آفتاب

طعنه تارنمای آمریکایی به نامزد جمهوریخواهان: ترامپ زمانی حامی آزادی بیان و رسانه ها بود

طعنه تارنمای آمریکایی به نامزد جمهوریخواهان: ترامپ زمانی حامی آزادی بیان و رسانه ها بود

تهران - ایرنا - تارنمای بازفید با اشاره به حملات گاه و بیگاه دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا به رسانه ها، با اشاره به سوابق سخنان به طعنه نوشت که وی در سال های دور و نزدیک از هواداران آزادی مطبوعات و تحقیق در مورد نامزدهای ریاست جمهوری بود.

این تارنمای آمریکایی امروز (دوشنبه) در گزارشی در این باره نوشت: ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی 1987 به شبکه NBC گفت که رسانه ها باید نامزدهای ریاست جمهوری را زیر ذره بین ببرند.
وی 29 سال پیش گفت 'به نظر من باید زندگی نامزد ریاست جمهوری را از صبح تا شب زیر نظر داشت. دوست دارم گزارش های تحقیقی دقیقی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا تهیه شود'.
ترامپ در دسامبر 2013 نیز در توییتر خود به نقل از جرج واشنگتن اولین رئیس جمهوری آمریکا نوشت 'بدون آزادی بیان، همچون گوسفندانی که به مسلخ می روند، رعایایی خاموش و نادان خواهیم بود'.
در نوامبر 2014 نیز ترامپ سخنران اصلی مراسمی در بزرگداشت متمم اول قانون اساسی آمریکا و آزادی بیان بود. وی گفت 'من معتقدم که باید حرفم را بزنم و به این دلیل هیچ کس بهتر از من آزادی رسانه ها را درک نمی کند.'
به گزارش ایرنا، تنش میان ترامپ و رسانه های عمده آمریکا سابقه ای دیرینه دارد، اما بتازگی مجدد اوج گرفته است.
وی تا کنون مجوز مطبوعاتی دست کم 10 سازمان خبری را برای پوشش رخدادهای کمپین انتخابات ریاست جمهوریش لغو کرده است؛ اقدامی که به گفتۀ گروه های رسانه ای امریکا بر اهانت وی به اصل آزادی بیان که در متمم قانون اساسی امریکا آمده است، صحه می گذارد.
ترامپ همچنین از روزنامه هایی که از آنها خشمگین بود تحت عنوان بنگاه های «شکست خورده ای» یاد می کند که «کثافت محض» هستند.
وی در جریان همایش انتخاباتی دیروز (یکشنبه) در ایالت کنتیکت، نیز روزنامه نیویورک تایمز را 'آشغال نامه' خواند و رقیب اصلی خود را نه هیلاری کلینتون بلکه رسانه ها دانست.
نامزد جمهوریخواهان پیشتر نیز از واشنگتن پست انتقاد کرده بود که چرا 20 خبرنگار را مامور تهیه گزارش از او کرده اند.
اروپام**3092**1479
کد N1391311

وبگردی