آفتاب

آتش سوزی کالیفرنیا 4 هزار نفر را بی خانمان کرد

آتش سوزی کالیفرنیا 4 هزار نفر را بی خانمان کرد

تهران – ایرنا – شبکه خبری آمریکایی 'ای.بی.سی نیوز' گزارش داد: در پی بروز آتش سوزی در دو منطقه در شمال ایالت کالیفرنیا چهار هزار نفر ناگزیر به ترک خانه های خود شدند.

ای.بی.سی نیوز روز دوشنبه گزارش داد: گستره این آتش سوزی که تاکنون 10 واحد مسکونی را طعمه حریق کرده، به مناطق پرجمعیت در این ایالت همچون شهر 'لور لیک' (Lower Lake)که در 90مایلی (حدود 145کیلومتری) شمال 'سانفرانسیسکو' قرار دارد، رسیده است.
این گزارش می افزاید مسئولان بیمارستان 'کلییرلیک' (Clearlake) با توجه به نزدیک شدن شعله های آتش، ناگزیر به انتقال بیماران به بیمارستانی دیگر در فاصله 25مایلی (40 کیلومتری) شدند.
این آتش سوزی از بعدازظهر شنبه گذشته آغاز شده و به دلیل خشکی هوا و وزش باد، وسعت آن هم اکنون به بیش از پنج مایل مربع (12کیلومتر مربع) رسیده است.
ایالت کالیفرنیا آمریکا طی روزها اخیر شاهد بروز چندین آتش سوزی بود، این ایالت همه ساله در فصل تابستان به دلیل درجه پایین رطوبت و شدت گرما شاهد چنین حوادثی در مناطق مختلف است.
ایالت کالیفرنیا با 424هزار کیلومتر مربع وسعت و جمعیتی بیش از 39 میلیون نفر یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین ایالت های آمریکا به شمار می رود که در غرب این کشور و در مجاورت اقیانوس آرام قرار دارد.
اروپام **1302**1517
کد N1391250

وبگردی