آفتاب
براساس آمارهای جدید وزارت کشور انگلیس؛

شمار زیادی از متقاضیان پناهندگی در انگلیس مهاجران غیرقانونی هستند

شمار زیادی از متقاضیان پناهندگی در انگلیس مهاجران غیرقانونی هستند

لندن - ایرنا - براساس آمارهای جدید وزارت کشور انگلیس که روز دوشنبه به بیرون درز کرد، بیش از یک سوم از کسانی که در خواست پناهندگی به این وزارتخانه داده اند یا به طور غیرقانونی در این کشور اقامت دارند و یا مدت ویزای آنها تمام شده است.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای یاد شده که در روزنامه تایمز منتشر شده است، ده ها هزار مهاجر غیرقانونی و کسانی که مدت ویزای آنها سر آمده است؛ نه در زمان ورودشان به انگلیس، بلکه تنها پس از آنکه توسط افسران مهاجرتی این کشور دستگیر شدند، اقدام به درخواست پناهندگی کرده اند.
روزنامه تایمز در گزارشی، با بیان اینکه این آمارها بنا به درخواست مجلس عوام تهیه و برای نمایندگان پارلمان ارسال شده است، نوشت: منتقدین می گویند این آمارها نشانگر آن است که مهاجران تلاش می کنند با 'بازی با موضوع پناهندگی'، حضورشان را در انگلیس تداوم بخشند.
این روزنامه نوشت: 36 درصد از کل درخواست پناهندگی از سال 2004 تا 2014 میلادی، توسط مهاجران غیرقانونی صورت گرفته که با کارمندان محلی اداره مهاجرت و یا نیروهای اجرایی مواجه شده اند.
به نوشته این روزنامه، در دوره زمانی یاد شده، در کل 231 هزار و 100 مورد درخواست پناهندگی از دولت انگلیس صورت گرفته که 83 هزار و 912 ( 36 درصد) مورد مربوط به مهاجران یاد شده و یا افرادی که مدت ویزای آنها تمام شده، بوده است.
این روزنامه افزود: در دوره یاد شده 19 هزار و 200 مورد درخواست پناهندگی مربوط به کسانی بوده است که به نوعی هنوز اجازه اقامت در انگلیس را داشته اند.
تایمز نوشت: یک آمار جداگانه مربوط به سال گذشته میلادی نشان می دهد که 70 درصد از 5 هزار و 238 موردی که درخواست پناهندگی شان رد شده است، مربوط به کسانی است که مهاجر غیرقانونی بوده اند و یا مهلت اقامت آنها پایان یافته است که این رقم نسبت به سال 2009 میلادی، 58 درصد رشد نشان می دهد.
این روزنامه اضافه کرد: این آمارها بر روی 'ترزا می' نخست وزیر جدید انگلیس فشار وارد خواهد ساخت که باکسانی که از مساله پناهندگی سوءاستفاده می کنند، برخورد کند.
به نوشته این روزنامه، 'ترزا می' در سال گذشته میلادی در زمانی که وزیر کشور انگلیس بود، در اجلاس سراسری حزب محافظه کار گفته بود که خواهان همکاری با کشورهای اروپایی و سازمان ملل برای تجدیدنظر در تعریف حقوقی بین المللی از پناهندگی و مهاجر است.
تایمز نوشت: 'ترزا می ' در آن زمان گفته بود: تفاوت زیادی میان خانواده های سوری که از وضعیت کنونی کشورشان فرار کرده اند با دانشجویی که مدت ویزایش تمام شده و مدعی پناهندگی است و یا یک مجرم خارجی که نگران دستگیر شدن در صورت بازگشت به کشورش است، وجود دارد .
در همین حال این روزنامه نوشت: آمار وزارت کشور انگلیس نشان می دهد که از آوریل سال 2006 میلادی تا پایان سال گذشته، 26 هزار و 409 درخواست پناهندگی مورد بررسی این وزارتخانه قرار گرفته است که معادل 15 درصد از کل درخواست های صورت گرفته در طی یک سال، هست.
به نوشته این روزنامه، شمار موارد درخواست پناهندگی که همچنان در انتظار تصمیم گیری هستند، از سال 2010 میلادی تا 2015 میلادی، از 11 هزار مورد به 26 هزار مورد رسیده است.
اروپام**4**1552
کد N1390937

وبگردی