آفتاب

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران- ایرنا- روحانی: برای حل مشکل بیکاری راهی جز تولید نداریم/ معاون حقوقی رئیس جمهوری:افزایش رشد اقتصادی در کشور دستاورد برجام است/ ظریف سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه را تبریک گفت/ هلاکت 35 تروریست بر اثر انفجار در مرز سوریه و ترکیه/ اردن و سوئد: شرط اصلی برقراری صلح خاورمیانه ایجاد کشور فلسطین است/ انفجار کنترل شده بر روی یک خودرو مشکوک توسط پلیس انگلیس/ از جمله عناوین برگزیده داخلی و خارجی ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
************
** یاسوج- ایرنا- رئیس جمهوری ضمن تاکید بر لزوم به حرکت درآمدن اقتصاد در کشور گفت: برای حل مشکل بیکاری راهی جز تولید نداریم.
** گچساران- ایرنا- معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به برخی شاخص های اقتصادی گفت: افزایش رشد اقتصادی در کشور دستاورد برجام است.
** تهران- ایرنا- «یوری ایوانوویچ لازارچیک» سفیر جدید بلاروس با حضور در وزارت امورخارجه، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان کرد.
** تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه در پیام های جداگانه سالروز پیروزی قهرمانانه مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه در مقابل رژیم صهیونیستی را به وزیر امورخارجه لبنان و دبیرکل حزب الله تبریک گفت.
** تهران- ایرنا- «ایان دیوید بیگز» سفیر جدید استرالیا در جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران با ثبات ترین و امن ترین کشور منطقه است.
** تهران- ایرنا- «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با تاکید بر اینکه موضوع یمن صرفاً راه حل سیاسی دارد، گفت: سعودی باید دست از تجاوزات بی حاصل خود به مردم یمن بردارد.
** یاسوج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از حضور و استقبال پرشور مردم از رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید قدردانی کرد.
** پکن- ایرنا- «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین روز دوشنبه در راس هیاتی وارد پکن شد.

اخبار خارجی
***********
** مسکو- ایرنا- سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با اشاره به تاکیدهای رییس جمهوری این کشور برای مبارزه با تروریسم، گفت: نظامیان روسی برای نبرد بی امان با تروریست ها در سوریه به استفاده از یک پایگاه دائمی نیاز داشتند که در باره آن با دمشق موافقت شده است.
** تهران- ایرنا- چند روز پس از موافقت واشنگتن با توافق فروش سلاح به عربستان، «راند پل» سناتور جمهوری خواه آمریکا قصد دارد مانع اجرای این توافق شود.
** تهران- ایرنا- یک منبع آگاه امنیتی در دولت سومالی از هلاکت 30 تروریست خطرناک الشباب طی دو عملیات جداگانه در شهر 'ساکوو' در منطقه 'جوبا الاوسط' در جنوب این کشور خبر داد.
** تهران- ایرنا- شماری از سربازان سعودی روز یکشنبه بر اثر حمله نیروهای یمنی به مواضع آنها در آن سوی مرزهای عربستان کشته شدند. در این عملیات چند خودروی نظامی نیز منهدم شد.
** تهران- ایرنا- به دنبال کشته شدن بیش از سی و شش غیر نظامی توسط شورشیان مسلح که شب گذشته در جمهوری دموکراتیک کنگو اتفاق افتاد، دولت این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
** تهران- ایرنا- تلاش های پلیس نیویورک آمریکا برای شناسایی و دستگیری ضارب امام جماعت یکی از مساجد منطقه کوینز ادامه دارد که تاکنون بی نتیجه مانده است.
** تهران- ایرنا- شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه های ترکیه گزارش داد: در پی انفجار یک بمب در گذرگاه مرزی «اطمه» در مرز سوریه و ترکیه، 35 معارض سوری (تروریست های مسلح) کشته شدند.
** تهران- ایرنا- دستگاه قضایی رژیم بحرین محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور و شمار دیگری از افراد را به تعویق انداخت.
** تهران- ایرنا- «هانی الملقی» نخست وزیر اردن و «استفان لوون» همتای سوئدی وی، بر اهمیت ایجاد کشور مستقل فلسطینی به عنوان شرط اصلی برقراری صلح در خاورمیانه تاکید کردند.
** برلین- ایرنا- کاترینا مولر قوم شناس وپژوهشگر دانشگاه توبینگن آلمان ضمن آنکه ازگسترش همکاری زیارتی و سیاحتی بین آلمان و ایران خبر داد، تاکید کرد: هدف ما این است که یک گروه پژوهشی مشترک را با دانشمندان در رشته های علوم انسانی و الهیات از کشورهای آلمان و ایران برای تحقیقات گردشگری برنامه ریزی کنیم .
** بغداد- ایرنا- گروه تروریستی تکفیری داعش فرمانده گردان های ازبک را به همراه تعداد دیگری از نیروهای این گردان، پس از فرار از میدان نبردهای روز شنبه در شرق استان نینوا در شمال عراق اعدام کرد.
** تهران- ایرنا- یک منبع محلی در استان مارب یمن، از هلاکت 32 مزدور سعودی و زخمی شدن 91 نفر از آنها در پی درگیری با نیروهای جنبش انصارالله خبرداد.
** لندن- ایرنا- شرکت «سیج گروپ» که از غول های بزرگ تولید کننده نرم افزارهای حسابداری و مالی در انگلیس و جهان شمرده می شود، شامگاه یکشنبه تایید کرد که به اطلاعات مشتریان این شرکت حمله سایبری صورت گرفته است.
شبد**1004**3404
کد N1390912

وبگردی