آفتاب

8 نفر در سیل فیلیپین کشته شدند

8 نفر در سیل فیلیپین کشته شدند

کوالالامپور – ایرنا – جاری شدن سیل در فیلیپین تاکنون جان 8 نفر را گرفته و بر اثر آن بیش از 70 هزار نفر آواره شدند و فعالیت مدارس به دلیل باران های سنگین و جاری شدن سیل روز دوشنبه نیز به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش ایرنا، شورای مدیریت کاهش خطر بلایای طبیعی فیلیپین روز دوشنبه اعلام کرد این افراد در چند منطقه فیلیپین که به دلیل باران های موسمی گرفتار سیل شدید شدند، جان خود را از دست دادند.
به نوشته تارنمای 'فیل استار'، دستکم 15 هزار و 665 خانواده شامل 70 هزار و 266 نفر، در 6 منطقه فیلیپین براثر این سیل آواره شدند که همچنان 24 هزار و 225 نفر در مراکز اسکان موقت بسر می برند.
شورای مدیریت کاهش خطر بلایای طبیعی فیلیپین همچنین اعلام کرد دستکم 54 روستا در 'پامپانگا' و 22 روستا در 'بولاکان' تحت تاثیر شدید باران های سنگین و سیل قرار گرفته اند.
در حالی که سیل در برخی مناطق فیلیپین ادامه دارد، پیش بینی شده است در مانیل، لوزن، کلبرزن و میمرپا نیز باران سنگینی با توجه به بادهای موسمی جنوب غرب تجربه شود.
دو طوفان گرمسیری در مسیر فیلیپین است و سازمان هواشناسی این کشور پیش بینی کرده است بادهای موسمی جنوب غربی این کشور تشدید شود.
بنابراین گزارش، طوفان های گرمسیری با نام های بین المللی 'کونسون' و 'چانتو' در حال حاضر از فیلیپین بسیار فاصله دارند، اما عامل وزش بادهای موسمی جنوب غربی به داخل این کشور می شوند.
بادهای موسمی جنوب غرب عاملی برای باران های سنگین در 'بنگوئه'، 'باتان'، 'پامپانگا'، 'بولاکان'، 'تارلاک'، 'زامباله'، 'ایلکس رگین' و 'مانیل' پایتخت فیلیپین می شود.
تارنمای 'سان استار' نیز اعلام کرد شورای مدیریت کاهش خطر بلایای طبیعی فیلیپین در مورد جاری شدن سیل در برخی مناطق کم ارتفاع در دو استان و 'لوزن' هشدار داده است.
فیلیپین آسیب پذیرترین کشور جهان مقابل بلایای طبیعی و 20 طوفان سهمگینی است که هر سال این کشور را در می نوردد و سالانه حدود یکهزار کشته برجای می گذارد.
زمین لرزه و فوران آتشفشان نیز هر سال به این کشور جنوب شرق آسیا آسیب زیادی وارد می کند.
آساق**1611
کد N1390872

وبگردی