آفتاب

کشته شدن 32مزدور سعودی دریمن

کشته شدن 32مزدور سعودی دریمن

تهران -ایرنا- یک منبع محلی در استان مارب یمن، از هلاکت 32 مزدور سعودی و زخمی شدن 91 نفر از آنها در پی درگیری با نیروهای جنبش انصارالله خبرداد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره، این منبع اعلام کرد: این افراد که در جبهه های مختلف به قتل رسیده بودند روز یکشنبه به بیمارستان های شهر مارب منتقل شدند.
وی افزود: شماری از بیمارستان های استان مارب در چند ساعت گذشته،ده ها نفر از این عناصر را که در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در «هیلان» واقع در استان مارب کشته شده بودند، پذیرش کردند. برخی از کشته ها و زخمی ها نیر از استان های الجوف و البیضا به این منطقه منتقل شد.
یک منبع نظامی گفت: ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند با کشتن بیش از 19 نفر مزدور سعودی و انتقال آنها به گذرگاه مرزی شروره، شماری از تپه های واقع در منطقه الربیعه در مارب را پاکسازی کنند.
عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی از برخی کشورهای عربی بویژه امارات و با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت، آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن ده ها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.
شبد**1480** 1095
کد N1390834

وبگردی