آفتاب
به دنبال تشدید حملات از سوی شورشیان مسلح؛

عزم کنگو بر برقراری ثبات و امنیت

عزم کنگو بر برقراری ثبات و امنیت

تهران- ایرنا- 'ماک هازوکه' سخنگوی ارتش کنگو بر عزم دولت متبوعش بر برقراری ثبات و امنیت پایدار در این کشور تأکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری- تحلیلی بلومبرگ، 'ماک هازوکی' سخنگوی ارتش کنگو در جمع خبرنگاران افزود: اکنون در شرایط بسیار سختی قرار گرفته ایم اما با تمام توان با اقدامات شورشیان مسلح مقابله خواهیم کرد.
ارتش جمهوری دمکراتیک کنگو روز یکشنبه اعلام کرد که 36 غیرنظامی در منطقه ای در شرق این کشور قتل عام شدند.
هازوکی یادآور شد که شورشیان این گروه با فرار از مواضع نظامی ارتش، وارد این منطقه شدند و به تلافی عملیات نظامیان در منطقه، مردم را قتل عام کردند.
پیش تر در حمله شورشیان اوگاندایی موسوم به نیروهای دمکراتیک متحد به استان 'ایتوری' در شمالی شرقی جمهوری دمکراتیک کنگو، دستکم شش غیر نظامی جان خود را از دست دادند.
بر اساس این گزارش، همزمان با تشدید حملات شورشیان اوگاندا به مناطقی از جمهوری دمکراتیک کنگو، تدابیر امنیتی در این مناطق بشدت افزایش یافته است. گفته می شود مقامات امنیتی جمهوری دمکراتیک کنگو بیم آن دارند که حادثه سال گذشته کشتار دسته جمعی غیر نظامیان به دست شورشیان بار دیگر تکرار شود.
ادامه حملات خونین شورشیان اوگاندا در شرایطی است که عملیات مشترک نظامی صلحبانان بین المللی و سربازان ارتش کنگو ضد مواضع شورشیان، گسترش یافته است.
هدف از این عملیات مشترک، نابودی کامل گروه شورشی نیروهای متحد دمکراتیک در شرق کنگو است که حملات آنان علیه ساکنان مناطق شرق کنگو نیز پایان یابد.
با این همه، هنوز حملات شورشیان اوگاندایی به مناطق شرق کنگو ادامه دارد. هیأت سازمان ملل متحد مستقر در شرق کنگو تلاش دارد با همکاری ارتش این کشور، گروه های شورشی فعال در شرق کنگو را نابود و متلاشی کند.
شبد**9377**1504
کد N1390832

وبگردی