آفتاب

پژوهشگر آلمانی:گسترش همکاری آلمان با ایران در زمینه گردشگری

پژوهشگر آلمانی:گسترش همکاری آلمان با ایران در زمینه گردشگری

برلین - ایرنا -کاترینا مولر قوم شناس وپژوهشگر دانشگاه توبینگن آلمان ضمن آنکه ازگسترش همکاری زیارتی و سیاحتی بین آلمان و ایران خبر داد، تاکید کرد: هدف ما این است که یک گروه پژوهشی مشترک را با دانشمندان در رشته های علوم انسانی و الهیات از کشورهای آلمان و ایران برای تحقیقات گردشگری برنامه ریزی کنیم .

به گزارش ایرنا،این پژوهشگر در جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) با عنوان ''شب خراسان'' در موزه قوم شناسی برلین که به همت رایزنی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، افزود: ما می خواهیم این موضوع چندین سال ادامه داشته باشد و همچنین بتوانیم، تبادل بین دانشگاه های مورد نظر ایجاد کنیم .
خانم کاترینا مولر در خصوص گام های بعدی برای افزایش همکاری ها بین ایران و آلمان گفت: گام بعدی برنامه ریزی یک کنفرانس خواهد بود که سال آینده دانشمندان هر دو کشور در خصوص امور سیاحتی و زیارتی در شهر مشهد گرد هم می آیند چرا که تحقیقات دکترای من نیز درباره حرم مطهر حضرت امام رضا(ع ) است ، در این تحقیقات حرم امام رضا به عنوان منبع زندگی و ارزشها در ایران و رابطه مردم با این مکان مقدس بررسی می شود .
وی افزود : از نظر سابقه علمی این موضوع را بررسی کردم و در مردم شناسی رابطه روحی و احساسی، هم بخشی از کار علمی است .
بنابراین در این دوره تحقیقاتی من در مشهد شاهد رابطه عمیق احساس روحی مردم نسبت به امام رضا ( ع) شدم، بعد از دیدن این ارتباط من دریافتم که به هیچ شکل یک فرهنگ ایرانی امروز را نمی توان جدا از منبع امام رضا(ع) و این منبع ارزشی دانست .
زیارت و ارزش که عنوان تحقیقات من است بعد از تکمیل آن یک دستاورد بزرگی برای من خواهد بود.
خانم کاترینا مولر قوم شناس دانشگاه توبینگن افزود: در این چند سال که من به عنوان یک دانشمند فعالیت علمی بین دو کشور آلمان و ایران را آغاز کردم شاهد اتفاق های خوبی بودم، دانشمندان زیادی از ایران به دانشگاه های آلمان دعوت شدند و دانشمندان زیادی نیز از آلمان در ایران فعالیت کردند.
وی در خصوص کنفرانسی که اخیرا در دانشگاه توبینگن برگزار شد و دانشمندان ایرانی و آلمانی در کنار یکدیگر حضور پیدا کردند، افزود: یک ماه قبل در آلمان کنفرانسی برگزار شد که دانشمندان هر دو کشور گرد هم آمدند و در خصوص موضوع گردشگری و زیارتی و همچنین سیستم تحقیقاتی علمی ایران و آلمان تبادل اطلاعات کردند و نکات مشترک زیادی در این زمینه پیدا کردند.
این گردهمایی ها وارتباط ها می تواند باعث روشن شدن ذهن ایرانی ها نسبت به آلمان ها و بلعکس شود.
مولر ادامه داد: در این خصوص گفت و گوهای زیادی صورت گرفت و دیدگاه های مختلف نیز وجود داشت، در آنجا ما دریافتیم که دانشجویان آلمانی برای یک ترم تحصیلی به ایران سفر می کنند در حالی که دانشجویان ایرانی برای یک دوره کامل به آلمان می آیند .
مولر تصریح کرد: اگر این موضوع برعکس شود می تواند منجر به بهتر شدن علم و ترقی برای هر دو طرف شود و من امیدواریم که در آینده همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه توبینگن نیز به خوبی پیش برود،کنفرانسی که ما در توبینگن برگزار کردیم گام اول برای پیمودن یک راه طولانی مدت است .
اروپام**456**441 ** 1528 ** شبد ** 1095
کد N1390827

وبگردی