آفتاب

انفجار کنترل شده بر روی یک خودرو مشکوک توسط پلیس انگلیس

انفجار کنترل شده بر روی یک خودرو مشکوک توسط پلیس انگلیس

لندن - ایرنا - پلیس محلی انگلیس عصر روز یکشنبه تایید کرد که بر روی یک خودرو مشکوک که بیرون از مرکز پلیس شهر بریستول پارک شده بود، به صورت کنترل شده عملیات انفجاری صورت داده است.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی پلیس شهر بریستول گفت پیش از انفجار کنترل شده این خودرو جهت دسترسی به داخل آن، خیابان های منتهی به مرکز پلیس این شهر که در حدود 200 کیلومتری غرب لندن واقع است، مسدود شده بود.
این سخنگو با بیان اینکه این خودرو مشکوک از نوع فولکس واگن و به طور غیرقانونی در برابر مرکز پلیس پارک شده بود، افزود: ماموران بعد از تفتیش این خودرو ، هیچ چیز مشکوکی که بتواند سبب تهدید شود، در آن نیافتند.
سخنگوی پلیس شهر بریستول عنوان کرد که بعد از انتقال خودرو از محل یاد شده، تلاش شده است که محل مالک آن را پیدا شود.
این مقام پلیس محلی انگلیس تصریح کرد: ما با همه موارد مشکوک به صورت جدی برخورد و همه احتیاط های لازم را برای حفظ امنیت مردم به کار می بندیم.
این برای چندمین بار طی ماه های اخیر است که پلیس انگلیس با خودروهای مشکوک به ظن بمب گذاری شدن آنها، این گونه برخورد می کند.
از زمان حملات تروریستی در کشورهای فرانسه، بلژیک و آلمان، تدابیر امنیتی در انگلیس و حساسیت های پلیس این کشور به شدت افزایش یافته است.
گفته می شود تدابیر امنیتی در انگلیس در حال حاضر به بالاترین حد از زمان وقوع حملات مرگبار تروریستی در شبکه حمل و نقل لندن در هفتم جولای 2005 میلادی، رسیده است.
نیروهای مسلح و ویژه پلیس انگلیس در خیابان ها پر رفت وآمد، ایستگاه های قطار و مترو، فروشگاه های بزرگ و اماکن عمومی و دولتی که می توانند اهدافی برای گروه تروریستی درآیند، مستقر شده اند.
در حال حاضر سطح هشدار تروریستی در انگلیس در حد 'شدید' اعلام شده است.
'شدید' دومین سطح از تهدیدات تروریستی در انگلیس است و معنای آن است که احتمال زیادی برای وقوع حمله تروریستی در این کشور وجود دارد.
اروپام**4**1552
کد N1390650

وبگردی