آفتاب

انفجار کاظمین، آخرین بازی داعش با برگه تعصب مذهبی

انفجار کاظمین، آخرین بازی داعش با برگه تعصب مذهبی

بغداد-ایرنا- حمله امروز (یکشنبه) گروه تروریستی داعش به منطقه کاظمین در شمال بغداد از قبل پیش بینی شده بود، زیرا هفته گذشته (16 جولای) یک انتحاری در استان دیاله بازداشت شد که قصد حمله انتحاری به کاظمین داشت و قبل از آن نیز حملات مشابهی اتفاق افتاده بود که برخی از آنها خنثی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به رغم تلاش تروریست های داعش برای هدف قرار دادن عتبات مقدسه اما نیروهای امنیتی عراق موفق شده اند که کاملا خطر این حملات را از مراقد مقدس دور کنند و حمله انتحاری امروز (یکشنبه) نیز به فاصله دستکم سه کیلومتر از حرم امامین کاظمین (ع) اتفاق افتاد.
پیش از این نیز، دو ماه قبل (25 ماه می) یک فرد انتحاری که کمربندی انفجاری بسته بود، قصد انفجار در داخل منطقه مقدس کاظمین داشت که نیروهای امنیتی او را در یکی از پست های ایست و بازرسی ورود به کاظمین بازداشت کردند.
هر چند حمله انتحاری امروز دستکم چهار کشته و 17 زخمی حسب اعلام منابع امنیتی عراق داشته اما گروه تروریستی داعش نتوانسته است به هدف مورد نظر خود یعنی تعرض به امامین کاظمین (ع) برسد و حمله در یک مکان کاملا باز از نظر امنیتی اتفاق افتاده است و قربانیان همگی از مردم بیگناه هستند.
گروه تروریستی داعش که به اعتقاد تمامی دولتمردان و سیاسیون عراقی که امروز این انفجار را محکوم کردند، نفس های آخر خود را می کشد و برای همین بر روی آخرین برگه سوخته خود یعنی تحریک تعصبات مذهبی کار می کند.
حمله به امامزاده سید محمد فرزند بزرگوار امام علی الهادی (ع) در شهر بلد در 85 کیلومتری شمال بغداد در هفتم جولای گذشته و تلاش برای هدف قرار دادن مرقد امامین عسکریین (ع) در سامراء، همگی نشانگر تلاش داعش برای هدف قراردادن مقدسات شیعیان عراق با انگیزه تحریک فتنه مذهبی است.
'سلیم الجبوری' رییس پارلمان عراق در بیانیه ای امروز (یکشنبه) با محکومیت حمله انتحاری به حومه کاظمین، خواستار شناسایی و رسوایی عوامل موجود در پشت این حملات تروریستی شد.
'شیخ همام حمودی' نایب اول رییس پارلمان نیز گفت: داعش می داند هرچه زمان جنگ سرنوشت ساز موصل نزدیک می شود، نفس های آخر خود را می کشد و برای همین می کوشد با هدف قرار دادن مردم بیگناه در کوچه و بازار، شرایط را به نفع خود تغییر دهد.
گروه تروریستی داعش در بیانیه ای در یکی از سایت های وابسته به این تشکیلات در شبکه های اجتماعی مسوولیت امروز انفجار انتحاری کاظمین را پذیرفت اما از اشاره به ناکامی این گروه تروریستی در رسیدن اهداف مورد نظرش طفره رفت.
خاورم *4*353*1770*1144
کد N1358582

وبگردی