آفتاب

رحمانی فضلی: از کمک قانونی به احزاب برای حل مشکلات آنان دریغ نمی کنیم

رحمانی فضلی: از کمک قانونی به احزاب برای حل مشکلات آنان دریغ نمی کنیم

تهران - ایرنا - وزیر کشور گفت: از هر نوع کمک قانونی از سوی وزارت کشور یا نهادهای مردمی به احزاب دریغ نمی کنیم تا مشکلات آنان حل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنج شنبه در حاشیه نشست فصلی خانه احزاب در جمع خبرنگاران در خصوص یارانه احزاب افزود: احزاب فاقد هرنوع حمایت های مالی در شرایط کنونی هستند یعنی نه در بودجه کشور و نه در سایر فصول مالی هیچ گونه امکان حمایتی به احزاب نداریم.
وی ادامه داد: به نظر می رسد در جایی که به کلیت احزاب برمی گردد باید کمک هایی به آن ها داشته باشیم، منظور از کلیت این است که وقتی ما خانه احزاب درست می کنیم حتما باید مکانی و منابعی داشته باشند تا کار مطالعاتی و پژوهشی انجام دهند و به ما کمک کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه فقدان منابع مالی احزاب را در انجام کارهای کلان حزبی دچار اشکال کرده است، گفت: به احزاب پیشنهاد دادم اگر لازم است کمک شود باید در قالب بودجه سنواتی و ردیف هایی که در بودجه است دیده شود و به عنوان وزیر کشور این موضوع را تایید و پیگیری می کنم.
رحمانی فضلی افزود: تا زمانی که آن شرایط ایجاد شود به کمک برخی از دوستانی که به صورت قانونی امکان کمک به احزاب را دارند تلاش کردیم مکانی برای احزاب تهیه شود که در اختیار آن ها گذاشته شده و باید تجهیز شود.
وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره آغاز برخی خیزهای انتخاباتی توسط احزاب گفت: احزاب آفریده شدند تا انتخابات را برگزار کنند و هیچ اشکالی ندارد که احزاب بسترسازی اجتماعی و سیاسی کنند تا بعدا در انتخابات از آن بهره ببرند و هیچ منع قانونی ندارند.
رحمانی فضلی افزود: اما ایجاد شرایط رقابت انتخاباتی با ذکر مصادیق نامزدها در شرایط کنونی قبل از موعد قانونی است و حتما وزارت کشور برخورد می کند.
وی درباره قانون فعالیت احزاب نیز اظهارداشت: قانون برای فعالیت احزاب وجود دارد اما نظراتی درباره خلاء در این قانون وجود داشت و پیشنهاداتی دادند که در مجلس قبل بررسی و تصویب شد اما اگر روی این قانون نیز نظراتی دارند بگویند تا اصلاحات لازم انجام شود.
وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره اینکه فعالیت ها و ثمره سفرهای رئیس جمهوری سابق را چگونه ارزیابی می کنید گفت: من ارزیابی ندارم که ثمری داشته باشد یا نداشته باشد.
سیام*9254**1553
کد N1353815

وبگردی