آفتاب
یورو2016؛

افزایش تدابیر امنیتی در پاریس در آستانه فینال جام ملتهای اروپا

افزایش تدابیر امنیتی در پاریس در آستانه فینال جام ملتهای اروپا

تهران- ایرنا- فرانسه در آستانه دیدار امشب تیم ملی این کشور برابر پرتغال در فینال جام ملت های اروپا (یورو) 2016، تدابیر امنیتی را افزایش داده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای بی بی سی نیوز، در آستانه دیدار فینال امشب یورو 2016 بین تیم های فرانسه و پرتغال، بیش از 5 هزار پلیس فرانسه در محل های کلیدی پاریس مستقر می شوند.
به گفته مقامات فرانسوی، پلیس در اطراف ورزشگاه استاد دو فرانس محل برگزاری مسابقه و همچنین محل اجتماع هواداران در نزدیکی برج ایفل و خیابان شانزه لیزه به گشت زنی می پردازد.
مقامات فرانسوی هشدار دادند که در صورت قهرمانی فرانسه، رژه پیروزی برگزار نخواهد شد.
پلیس و ارتش فرانسه از زمان حملات تروریستی نوامبر گذشته در پاریس که منجر به کشته شدن 130 نفر شد، تدابیر امنیتی را افزایش داده اند.
ورزشگاه استاد دو فرانس که امشب میزبان فینال یورو 2016 است، از جمله اهداف تروریستی ماه نوامبر بود.
در همین حال هواداران پرتغال و فرانسه، سرگرم آماده سازی خود برای دیدار فینال هستند. مقامات فرانسه گفتند که 1900 افسر پلیس در محل اجتماع هواداران استقرار می یابند. 3400 نیروی پلیس هم در خیابان شانزه لیزه مستقر می شوند.
رئیس اداره شهرداری فرانسه گفت: ما برای هر 50 تماشاگر یک پلیس داریم که استاندارد بالایی محسوب می شود.
با این حال به گفته مقامات فرانسوی در صورت قهرمانی میزبان، به علت نگرانی های امنیتی، رژه پیروزی برگزار نمی شود. بیش از یک میلیون نفر قهرمانی فرانسه را در جام جهانی 1998 جشن گرفتند.
با وجود آنکه پلیس در حفظ امنیت 11 دیدار برگزار شده در پاریس موفق بوده است، اما به علت ناتوانی در جلوگیری از درگیری بین هواداران تیم های رقیب در ورزشگاه مارسی و خیابان های این شهر مورد انتقاد قرار گرفته است.
ورزشی**1210**1584
کد N1334951

وبگردی