آفتاب

سازمان ملل درباره سایه شوم مرگ بر سر کودکان نیجریه هشدار داد

سازمان ملل درباره سایه شوم مرگ بر سر کودکان نیجریه هشدار داد

تهران- ایرنا- سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد، در صورتی که کودکان مبتلا به سوء تعذیه در شمال شرق نیجریه که چندی پیش از تصرف گروه تروریستی بوکوحرام آزاد شد، فوری مداوا نشوند، جان خود را از دست خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، چندین آژانس وابسته به سازمان ملل در بیانیه مشترکی اعلام کردند، بیش از نیم میلیون نفر در شمال شرق نیجریه نیاز مبرم به مواد غذایی دارند.
نماینده نیجریه در صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) گفت، حدود 250 هزار کودک زیر 5 سال در استان 'بورنو' از سوء تغذیه رنج می برند و در صورتی که تحت مداوا قرار نگیرند، یک نفر از پنج نفر آنها جان خود را امسال از دست خواهد داد.
بر اساس این گزارش، با وجود دسترسی سازمان ملل و شرکایش به چندین مناطق بورنو در ماه های گذشته، خشونت روزافزون و نبود امنیت مانع از دسترسی به بسیاری از مناطق است.
'منیر سیف الدین' هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در نیجریه گفت، بهبود شرایط امنیتی امکان دسترسی به برخی مناطق آزاد شده را فراهم کرده است اما، اوضاع در این مناطق وخیم است.
گروه بوکو حرام در سال 2002 توسط 'محمد یوسف' بنیان‌ گذاری شد. با کشته شدن وی در سال 2009، فرد دیگری به نام 'ابوبکر شکائو' رهبر این گروه شد.
این گروه تاکنون با حملات متعددی به بانک‌ ها و رستوران‌ ها و فروشگاه ‌های بزرگ نیجریه دست به کشتارهای بی ‌رحمانه‌ای زده است.
در 7 فوریه 2015، پنج کشور درگیر جنگ با گروه تروریستی بوکوحرام (نیجریه، چاد، کامرون، نیجر و بنین) در بیانیه پایانی نشست مشترک خود متعهد شدند برای مبارزه با این گروه تروریستی، هشت هزار و 700 تن نیرو تدارک ببینند.
ابوبکر شکائو سال 2014 با انتشار پیامی صوتی در اینترنت به طور رسمی بیعت خود را با ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده داعش اعلام کرد.
شبس *1088 *1488 **
کد N1323375

وبگردی