آفتاب
صهیونیست ها وحشت زده از راهپیمایی روز قدس در انگلیس؛

نماینده دوستدار صهیونیست ها خواستار لغو راهپیمایی روز قدس در لندن شد

نماینده دوستدار صهیونیست ها خواستار لغو راهپیمایی روز قدس در لندن شد

لندن - ایرنا - «ماتیو آفورد» نماینده محافظه کار مجلس عوام انگلیس که دوستداران و حامیان رژیم صهیونیستی شناخته می شود، خواستار جلوگیری از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن شد.

به گزارش ایرنا، این نماینده انگلیسی که از اعضاء گروه پارلمانی 'محافظه کاران دوست اسرائیل' به شمار می آید، در درخواست خود به پلیس نوشته است: 'به اهتزاز درآوردن پرچم حزب الله، حماس و داعش ساکنین حوزه نمایندگی من و مردم شهر را ناراحت می کند و بر خلاف قانون تروریسم است.'
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس که از برگزار کنندگان اصلی راهپیمایی روز قدس است در واکنش به اظهارات این نماینده مجلس انگلیس بیانیه ای را منتشر کرد و در آن نوشت: ما متذکر می شویم که در هیچ یک از راهپیمایی های روز قدس پرچم داعش به اهتزاز در نیامده است.
این بیانیه می افزاید: ادعاهای این نماینده انگلیسی دروغ محض است و با هدف گمراه کردن شرکت کنندگان در این تظاهرات صورت گرفته است.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس خطاب به ماتیو آفورد نوشت: اظهارات شما نه تنها دروغ است بلکه به اعتبار ما به عنوان یکی از برگزار کنندگان این برنامه آسیب می رساند.
مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس پیشتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: متاسفانه فدراسیون صهیونیسم و برخی از ارگان های صهیونیستی به شدت راهپیمایی روزجهانی قدس را هدف تبلیغات منفی قرار داده و با اشاره به حمله اخیر به یک باشگاه شبانه در «اورلاندو»، اظهار می کنند که این مراسم از سوی افرادی برگزار می شود که از حامیان حملات یاد شده هستند.
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس با بیان اینکه این واکنش صهیونیست ها را به فال نیک می گیرد، افزود: این نشان می دهد که صهیونیست ها به شدت از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس می ترسند.
شجره گفت: امسال قرار است «موشه واشوسکی» یکی از فعالان برجسته یهودی و شخصیت های برجسته جامعه یهودیان علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم فلسطین سخنانی را ایراد کند.
وی افزود: ما مفتخر هستیم که او قرار است در این تظاهرات در کنار همه ما علیه نژادپرستی، اسلام هراسی، بیگانه هراسی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطینی شرکت کند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن قرار است یکشنبه سوم جولای با حضور آزادیخواهان، گروه های مدافع حقوق بشر، فعالان سیاسی، مسلمانان، یهودیان، مسیحیان و عدالت خواهان برگزار شود.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته تظاهرات روز جهانی قدس در لندن از برابر ساختمان 'بی بی سی' شروع و به سفارت آمریکا ختم می شود.
در همین حال، نشریه خبری «جی سی» وابسته به لابی صهیونیست گفت که طرفداران رژیم اسراییل قرار است اقدام به برگزاری تجمعی در برابر سفارت آمریکا کنند.
این نشریه خبری عنوان کرد که قرار است ماتیو آفرود در این تجمع اعتراضی علیه برگزاری راهپیمایی روز قدس سخنرانی کند.
به گفته این نشریه صهیونیستی، تجمع یاد شده که از سوی فدراسیون صهیونیسم تدارک دیده شده است با هدف «مخالفت با گسترش تنفر علیه یهودیان» و اعلام «همبستگی با مردم اسرائیل» برگزار می شود.
اروپام**4**1552
کد N1323360

وبگردی