آفتاب

روز جهانی قدس در رومانی برگزار شد

روز جهانی قدس در رومانی برگزار شد

بلگراد-ایرنا- مراسم روز جهانی قدس با حضور اعضای سفارت، ایرانیان و جمع کثیری از نماز گزاران در مسجد الزهرا بخارست برگزار شد.

به گزارش ایرنا، «شیخ حسن کنعان» خطیب جمعه در ارتباط با روز جهانی قدس گفت: روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است. مساله قدس فقط یک مساله سیاسی، جغرافیایی یا یک مسئله عربی و فلسطینی نیست، بلکه قدس آرمان بزرگ اسلامی است و در این روز توجه همه مسلمانان جهان به سوی قدس شریف است.
وی با ذکر آیات قرآن در ارتباط با بیت المقدس و قبله اول مسلمین اظهار کرد: در حال حاضر استکبار جهانی با مشغول کردن منطقه با مسائل تصنعی مانند تروریسم، القاعده، داعش و غیره تلاش می کند اذهان مسلمانان را از مساله اصلیشان که همانا قدس شریف است، منحرف کند و با ایجاد درگیری میان برخی از مسلمانان در صدد بازگرداندن آنها به دوران جاهلیت است.
خطیب جمعه مسجد الزهرا بخارست در پایان با اشاره به وصیت امیرالمومنین (ع) به فرزندان خود خواستار حمایت از مظلومین و دشمنی با ظالمین و عمل به دستورات الهی در قرآن شد.
«حجت الاسلام و المسلمین زارعی» مدرس حوزه علیمه قم نیز در این مراسم طی سخنانی پس از اقامه نماز جمعه ضمن اشاره به صفات جلال، جمال الهی و ضرورت انصاف مسلمانان به صفات الهی و عمل به آیه شریفه « اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» گفت: روز قدس روز وحدت مسلمانان در برابر اشغالگران صهیونیست است و ورود صهیونیست ها با چکمه به محل قبله اول مسلمین اعلام جنگ به خداوند و مسلمانان می باشد و باید مسلمانان در برابر آنها صفوف خود را محکم و با آنها بطور متحد مقابله کنند.
اروپام**436**شبس *1488 **1613
کد N1323328

وبگردی