آفتاب
روز قدس، روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین

شهروندان افغان سکوت مرگبار برخی کشورهای اسلامی را در قبال جنایات اسرائیل محکوم کردند

شهروندان افغان سکوت مرگبار برخی کشورهای اسلامی را در قبال جنایات اسرائیل محکوم کردند

کابل - ایرنا - هزاران تن از شهروندان افغان با شرکت در گردهمائی با شکوه تجلیل از روز جهانی قدس، سکوت مرگبار جامعه بین الملل و برخی کشورهای اسلامی را در قبال تجاوز، قتل عام و آواره ساختن ملت مظلوم فلسطین، تخریب اماکن مقدسه و محو میراث مشترک انبیای الهی توسط رژیم اسرائیل را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این همایش پررنگ تر از سال های گذشته در صفوف به هم فشرده عصر آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان با روز قدس، در مقابل تالار سلطان شهر کابل تجمع کردند و با شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین تنها نیست» و «مرگ بر حامیان اسرائیل»، همبستگی خود را با مردم ستمدیده فلسطین اعلام کردند.
مردم اهل تسنن و تشیع افغانستان در این گردهمائی تصاویری از امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضرت آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز پارچه نوشته هائی حاوی شعارهائی بر ضد رژیم اسرائیل و سیاست های تجاوزکارانه این رژیم در دست داشتند.
شورای اخوت اسلامی افغانستان متشکل از عالمان برجسته شیعه و سنی این کشور در پایان این گردهمائی بزرگ، قطعنامه ای را برای حاضران قرائت کردند که در آن سکوت مرگبار جامعه بین الملل و برخی از کشورهای اسلامی در قبال جنایات رژیم اسرائیل محکوم شده است.
در این قطعنامه آمده است: شورای اخوت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به مناسبت روز جهانی قدس با همیاری نهادهای همسو و آحاد ملت و دولت افغانستان، با تجلیل از روز قدس، همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام نموده و مردم افغانستان با وجود تحمل بیش از سه دهه مصیبت، اما همواره محبت به فلسطینی ها و قبله اول مسلمین را در جان های خود گرم نگه داشته اند.
قطعنامه افزوده است: «شورای اخوت اسلامی ملت مسلمان افغانستان تاکید می کند که باید حق مردم مظلوم فلسطین در تعیین سرنوشت خود به رسمیت شناخته شده و محترم شمرده شود.»
این قطعنامه تصریح کرده است «ملت مسلمان افغانستان ضمن حمایت از مردم فلسطین از همه گروه های فلسطینی و کشورهای اسلامی می خواهد که با درک اوضاع حساس و خطیر آن سرزمین، با هوشیاری و حفظ وحدت اجازه ندهند توطئه های پلید اسرائیلی در ایجاد دو دستگی و نفاق میان ملت های مسلمان راه پیدا کند.»
شورای اخوت اسلامی افغانستان افزوده است: ملت مسلمان افغانستان خود را عضوی برجسته از پیکر بزرگ امت اسلامی دانسته و همنوا با آنها روز جهانی قدس را گرامی می دارد و ضعف شخصیت دینی و خیانت اغلب سران و حاکمان کشورهای اسلامی را یکی از عوامل مهم اسارت طولانی مدت قدس عزیز و سرزمین فلسطین می داند.
این قطعنامه آورده است: ملت مسلمان افغانستان معتقد است که فلسطین یک کشور اسلامی و متعلق به تمامی فلسطینیان بوده و راه حل آن نیز در دست ساکنان این سرزمین خواهد بود و نه بیگانگان.
شورای اخوت اسلامی افغانستان، تمامی جریان های فلسطینی را به برگزاری یک همه پرسی آزاد و بدون دخالت بیگانگان، پس از بازگشت همه آوارگان فراخوانده و افزوده است: از سران کشورهای اسلامی می خواهیم که در برابر توطئه های دشمنان اسلام موضع واحدی اتخاذ کرده و راه های نفوذ آنان را در بین مسلمانان، مسدود کنند.
اساق**1610 *شبس *1488 *1613
کد N1323305

وبگردی