آفتاب
رئیس موسسه الأمان لبنان در گفتگو با مهر:

حل مسأله فلسطین از طریق وحدت مسلمانان میسر است

حل مسأله فلسطین از طریق وحدت مسلمانان میسر است

رئیس موسسه الأمان لبنان با تشریح پیام های روز جهانی قدس از دیدگاه امام خمینی (ره) گفت: حل مسأله فلسطین از طریق وحدت مسلمانان میسر است.

جمیل ضاهر رئیس موسسه الأمان لبنان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روز جهانی قدس اظهار داشت: امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس معرفی کرد تا از یک سو انگیزه جدیدی برای تحکیم وحدت مسلمانان باشد و از سوی دیگر از قوای مسلمانان در راستای مهمترین قضیه جهان اسلام یعنی فلسطین استفاده کند. از این منظر ابتکار امام خمینی در تعیین روز جهانی قدس حاوی پیام های مختلفی است.

وی افزود: اولین پیام این است که از آنجایی که قدس نزد همه مسلمانان از جایگاه والایی برخوردار است سمبل وحدت مسلمانان به شمار می رود و می توان قدس را به عنوان شعاری برای وحدت اسلامی به کار برد.

وی در تشریح پیام دوم تصریح کرد: قضیه فلسطین تنها مختص ملت فلسطین که اراضی اش اشغال شده نیست و همچنین فقط به کشورهای عربی به اعتبار اینکه فلسطین جزئی از قوم عربی است تعلق ندارد بلکه قضیه فلسطین به تمامی مسلمانان اختصاص دارد از این منظر که فلسطین بخشی از جهان اسلام است.

رئیس موسسه الامان لبنان در ادامه یادآور شد: پیام سوم این است که حل و فصل قضیه فلسطین تنها از طریق وحدت مسلمانان و تلاش آنها برای احیای حقوق غصب شده ملت فلسطین صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: امام راحل به عنوان رهبر انقلاب اسلامی و موسس جمهوری اسلامی ایران با نامیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس یکی از محورهای استراتژیک در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را ترسیم کرد، محوری که فلسطین را از نهر تا بحر، فلسطین می دانست.

جمیل ضاهر تصریح کرد: امام خمینی به دنبال وحدت مسلمانان در برابر استکبار جهانی و غده سرطانی آن یعنی اسرائیل بود. حضرت امام همچنین می خواستند مسلمانان در برابر مزدوران اسرائیل و آمریکا یعنی برخی حکام عرب متحد باشند حکامی که مانع از نجات فلسطین از اشغال اسرائیل هستند.

وی افزود: روز جهانی قدس تنها روز قدس نیست بلکه روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. اما متاسفانه امروز به وضوح شاهدیم که توانمندی های جهان عرب و اسلام دچار خدشه شده است و کشورهای عربی و اسلامی درگیر کشتار و فتنه های داخلی هستند. روز قدس طی سال های اخیر به دلیل شهرک سازی در این شهر و تلاش صهیونیست ها برای تغییر بافت جمعیتی قدس و یهودی سازی مسجدالاقصی بیش از پیش حائز اهمیت است.

رئیس موسسه الأمان اظهار داشت: ملت فلسطین حافظ آرمان های امام راحل باقی خواهد ماند و ما به عنوان اعضای جریان مقاومت تا زمان عقب راندن رژیم صهیونیستی از سرزمین فلسطین (از نهر تا بحر) سنگرهایمان را حفظ خواهیم کرد.

کد N1323250

وبگردی