آفتاب
روز قدس ؛ روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین

نشست وحدت امت اسلامی همزمان با روز قدس در مالزی برگزار شد

نشست وحدت امت اسلامی همزمان با روز قدس در مالزی برگزار شد

کوالالامپور – ایرنا – نشست وحدت امت اسلامی جمعه شب همزمان با روز جهانی قدس با حضور صدها تن از مسلمانان مالزی و با حضور کارشناسان و سیاسیون این کشور در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این نشست که با عنوان 'فلسطین قلب من' در سالن 'پوسپات کامیونیتی' شهر کوالالامپور برگزار شد، 'محمد سبو' رهبر حزب اعتماد ملی، 'عبدالغنی شمس الدین' رئیس مجمع العلماء مالزی و دبیرکل مجمع العلمای جنوب شرق آسیا و 'سید شیخ العطاس' رئیس سازمان دفاع از فلسطین حضور داشتند.
رهبر حزب اعتماد ملی مالزی در این نشست با ارائه دیدگاه های خود در مورد حکومت اسلامی، از برخی نواقص در جامعه خود انتقاد کرد و خواستار اخلاق گرایی در حکومت شد.
وی با ارائه مثال های از حرکت های اسلامی و انقلاب ها در دوران معاصر، با نام بردن از جمهوری اسلامی ایران، گفت که ایران در منطقه خاورمیانه که این سال ها در تب و تاب فعالیت گروه های تروریستی می سوزد و هر یک از کشورهای منطقه از جمله یمن، عربستان، سوریه، عراق و ترکیه با تهدیدات متعددی مواجه هستند، توانسته است امن ترین کشور منطقه باشد.
محمد سبو علاوه بر اینکه ایران را جزیره ثبات منطقه خاورمیانه خواند، به پیشرفت های متعدد در ایران نیز اشاره کرد و گفت که به رغم تحریم هایی که علیه ایران توسط غرب تحمیل شده، اما این کشور توانسته است مسیر پیشرفت خود را به پیش براند.
این مقام حزبی و سیاسی مالزی در ادامه سخنان خود همچنین به زندگی ائمه معصومین از جمله حضرت زین العابدین اشاره کرد و به تشریح دیدگاه های خود درباره یک جامعه اسلامی پرداخت.
در ادامه این نشست، 'سید شیخ العطاس' رئیس سازمان دفاع از فلسطین بر ضرورت هماهنگی بین مذهب و سیاست تاکید کرد وگفت امام خمینی (ره) نیز بین سیاست و دیانت پیوند ایجاد کرد و نشان داد که سیاست و دیانت به هم آمیخته اند.
وی خواستار بکارگیری بیشتر مذهب در عرصه سیاسی در کشورهای اسلامی شد.
رئیس سازمان دفاع از فلسطین در ادامه سخنان خود به زندگی امام حسین (ع) اشاره و تصریح کرد که در زندگی سیاسیون امروز مذهب جایگاه چندانی ندارد و کمتر مشاهده شده است که یک رهبر مذهبی بتواند در عرصه سیاسی نیز به گونه ای عمل کند که کشورش با عزت و سربلندی مواجه شود.
وی امام خمینی (ره) را نمونه رهبری دانست که سیاست و مذهب را از هم جدا نمی دانست و با این تفکر بنیان های یک حکومت اسلامی را پایه ریزی کرد.
'عبدالغنی شمس الدین' نیز در این نشست بر ضرورت وحدت امت اسلامی در پرتو باورهای اسلامی تاکید کرد و گفت که مسلمانان نباید در مقابل ظالمان زمان ساکت بمانند و باید همچون نمونه های موفق مقاومت در برابر مستکبرین بر آینده سرنوشت خود تاثیرگذار باشند.
وی روز قدس را فرصتی دانست تا مسلمانان جهان با اتحاد نشان دهند که همواره از حق مظلومان در مقابل ظالمان دفاع می کنند و تا زمانی که ظلم باشد؛ این اندیشه با مسلمان همراه خواهد بود.
در این نشست 300 شرکت کننده مالزیایی سرودهای جمعی و حماسی در وصف فلسطین و پایداری و مقاومت مسلمانان برای آزادی مسجد الاقصی از دست صهیونیست ها خواندند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.
آساق**241**1611
کد N1323240

وبگردی