آفتاب

بشار اسد: غرب بی سر و صدا به دنبال همکاری با سوریه است

بشار اسد: غرب بی سر و صدا به دنبال همکاری با سوریه است

تهران – ایرنا – 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه، روز جمعه در مصاحبه با یک شبکه استرالیایی گفت: غرب بی سر و صدا مقام های امنیتی اش را به سوریه فرستاده است و به دنبال همکاری با دولت دمشق است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسد در گفت و گو با شبکه اس بی اس (SBS) غرب را به تزویر و دورویی متهم کرد و گفت: آنها از یک سو از دولت من انتقاد می کنند و از سوی دیگر، پشت صحنه با ما همکاری می کنند.
رئیس جمهوری سوریه به این شبکه استرالیایی گفت: این به طور کلی نشانه تزویر غرب است. آنها به ما حمله سیاسی می کنند و همزمان مقام هایشان را برای معامله با ما به ویژه در حوزه امنیتی می فرستند و از جمله دولت خود شما نیز همین کار را می کند.
بشار اسد افزود: آنها همه همین کار را می کنند. آنها نمی خواهند ایالات متحده را ناراحت کنند. در واقع، بیشتر مقام های غربی فقط آنچه آمریکا می خواهد را به زبان می آورند و تکرار می کنند. این یک واقعیت است.
وی درباره ارتباط با واشنگتن نیز گفت: دمشق با آمریکا مذاکرات مستقیم نداشته، اما ارتباطات غیرمستقیم و پشت صحنه در جریان بوده است.
بشار اسد با این حال گفت که ارتباط با آمریکا را زیاد جدی نمی گیرد، چون اعتقاد دارد دولت آمریکا برای حل مشکل سوریه جدی نیست.
اسد واشنگتن را متهم به مشکل آفرینی کرد و تصریح کرد: واشنگتن نمی تواند مشکلات را حل کند.
وی گفت: 'بوش (رئیس جمهوری پیشین آمریکا) به عراق حمله کرد. در مدت چند هفته او توانست کل عراق را اشغال کند. اما بعد چه شد؟ پس موضوع این نیست که آمریکا سوریه را اشغال کند. موضوع این است که با این کار چه چیزی به دست می آورند. آنها هیچ دستاوردی نداشته اند. آنها در لیبی، عراق، یمن، سوریه و جاهای دیگر ناکام بوده اند. تنها آشوب ایجاد کرده اند. بنابراین اگر ایالات متحده می خواهد آشوب بیشتری بیافریند، توانایی اش را دارد، اما آیا می تواند مشکل را حل کند؟ به طور حتم خیر .'
رئیس جمهوری سوریه گفت: از اینکه 50 مقام وزارت خارجه آمریکا از ارتش خواسته اند علیه دولت سوریه اقدام نظامی کند، نگران کننده نیست، چرا که جنگ طلبان همیشه در همه دولت های آمریکا بوده اند. این چیز تازه ای نیست.
اروپام**9163**1144
کد N1323238

وبگردی