آفتاب
روز قدس، روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین

نشریه ایتالیایی: مراسم روز قدس در جهان برگزار شد

نشریه ایتالیایی: مراسم روز قدس در جهان برگزار شد

رم - ایرنا - نشریه ایتالیایی «ایل فارو» با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس نوشت: مراسم روز جهانی قدس امروز (جمعه) در جهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این نشریه آنلاین افزود: امروز در سراسر جهان مراسم روز بین المللی قدس برگزار شد. روزی که در آن با برگزاری راه پیمایی، قساوت های رژیم صهیونیستی در قبال ملت فلسطین با قاطعیت محکوم شد.
ایل فارو نوشت: روز بین المللی قدس روزی برای حمایت از ملت و آرمان های فلسطین است روزی که در آن از حق آزادی تمام اراضی فلسطین تحت اشغال ظالمانه رژیم صهونیستی که خود مورد حمایت کشورهای غربی و حاشیه نشین های خلیج فارس قرار دارد، دفاع شد.
این نشریه افزود: روز قدس در سال 1979 و از سوی (امام) خمینی نامگذاری شد. این روز یک رویداد سالانه است که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می شود و در آن ضمن تاکید بر اهمیت قدس، با فلسطینیان ابراز همبستگی می شود.
ایل فارو نوشت: در ایران نیز راه پیمایی های بزرگ میلیونی برگزار شده و 3500 خبرنگار ، عکاس و فیلمبردار آن را پوشش داده و به سراسر جهان مخابره می کنند.
این نشریه افزود: آیت الله خامنه ای روز چهارشنبه گذشته از مردم دعوت به شرکت در این راه پیمایی در حمایت از مردم فسلطین کرد. حسن روحانی رئیس جمهوری نیز از مردم و مسلمان تمام جهان خواست تا در این راه پیمایی شرکت کنند.
ایل فاور در پایان نوشت: از ماه اوت 2015 اراضی فلسطین اشغالی صحنه تنش های فزاینده بخاطر محدودیت های تحمیلی اسرائیل برای ورود فلسطینیان به داخل مسجد الاقصی است. این مسحد سومین مکان مقدس برای مسلمانان پس از مسجد الحرام در مکه و مسجد مدینه محسوب می شود.
اروپام**461*شبس*1613
کد N1323190

وبگردی