آفتاب

کارشناس مسلمان روس: روز قدس امید برای آزادی فلسطین را زنده کرد

کارشناس مسلمان روس: روز قدس امید برای آزادی فلسطین را زنده کرد

مسکو- ایرنا- نظامی بالوغلانف رییس جامعه اهل بیت روسیه اعلام کرد: روز جهانی قدس امیدها را برای آزادی فلسطین و قدس شریف از چنگال صهیونیست ها زنده کرده است.

بالوغلانف امروز (جمعه) همزمان با برگزاری آیین جهانی روز قدس در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ابتکار تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای برگزاری روز جهانی قدس موثر بوده و توانسته است تمامی حامیان فلسطین در جهان اسلام حتی در کشورهای غیراسلامی را منسجم کند.
وی افزود: امروز شاهدیم در هزاران شهر کشورهای مختلف روز قدس برای حمایت از مبارزات مردم فلسطین و پایان دادن به بیش از شش دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی راهپیمایی برگزار و از مساله فلسطین اعلام پشتیبانی می شود.
رییس جامعه اهل بیت روسیه گفت: این حمایت جهانی امیدها برای آزادی فلسطین و بیت المقدس را زنده کرده است و چنین وضعیتی نبوغ فکری و سطح عالی بینش سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی را نشان داد که با بصیرت و آگاهی کامل به مسائل سیاسی و اسلامی، مساله فلسطین را در اولویت جهان اسلام قرار داد.
بالوغلانف افزود: تعیین روز جهانی قدس ضربه سنگینی به توطئه های سازشگری با رژیم صهیونیستی در جهان اسلام وارد کرد و امروز خدمت یا خیانت سران کشورهای عربی و اسلامی به مساله فلسطین با همین معیار برگزاری روز قدس سنجیده می شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال دولتمردان عربستان سعودی هیچ توجهی به روز جهانی قدس نداشته و همچنان بر فرقه گرایی اصرار دارند که این حرکت آنها موجب ایجاد تفرقه میان مسلمانان می شود و طبیعی است که ریاض به مساله فلسطین و آزادی آن از اشغال رژیم صهیونیستی هیچ نوع کمک یا همکاری نمی کند.
بالوغلانوف خاطرنشان کرد: برخی کشورهای همپیمان عربستان سعودی در منطقه نیز همین نوع رفتار می کنند و در حالیکه در ظاهر رویکرد مثبت به مساله فلسطین نشان می دهند اما در مسیر سازش حرکت می کنند.
کارشناس مسلمان روس گفت: سران این رژیم ها به جبهه مقاومت ضدصهیونیستی در منطقه به دیده خصومت می نگرند و در اجلاس های منطقه ای اعراب و کشورهای خاورمیانه علیه مقاومت جبهه گیری کرده و حتی تلاش می کنند، اعضای آن از جمله حزب الله لبنان را در انزوای سیاسی قرار دهند.
وی اضافه کرد: این تلاش ها برای مبتکران آن نتیجه ای نخواهد داد، زیرا جبهه ضدصهیونیستی توانمند است و شمار حامیان فلسطین هر روز بیشتر می شود که تمام این موفقیت ها هم از روز جهانی قدس سرچشمه می گیرد.
بالوغلانف در همین حال گفت که برای گرفتن نتیجه نهایی، این موفقیت ها کافی نیست و باید در روزهای دیگر سال هم مانند روز قدس برای آزادی فلسطین و پایان اشغال این سرزمین مقدس تلاش و مبارزه کرد.
وی در ادامه همچنین با ارزشمند خواندن رویکردهای ایران در حمایت از فلسطین بر الگو قرار گرفتن این سیاست ها از سوی کشورهای دیگر به ویژه اسلامی تاکید کرد و گفت: اگر همه کشورهای اسلامی مانند ایران رفتار می کردند، اکنون مساله فلسطین حل شده بود و مردم این سرزمین مدت ها پیش شاهد پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی بودند.
رییس جامعه اهل بیت روسیه در پایان گفت: باید اولویت ها به صورتی تعیین شود که حل عادلانه مساله فلسطین در راس دستور کار کشورهای مسلمان و سازمان همکاری اسلامی به عنوان عالی ترین سازمان بین المللی جهان اسلام قرار گیرد.
اروپام 391 ** 1516
کد N1323172

وبگردی