آفتاب
اختصاصی/روز قدس، روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین

انتقاد شدید فعال فلسطینی از رژیم سعودی برای انحراف در قضیه فلسطین

انتقاد شدید فعال فلسطینی از رژیم سعودی برای انحراف در قضیه فلسطین

رام الله – ایرنا – «قدری ابوواصل » فعال سیاسی فلسطینی هشدار داد که برخی نظام های عربی بویژه رژیم سعودی درصدد هستند روز جهانی قدس فراموش تا ضمن انحراف در قضیه فلسطین، هدف این روز یعنی جهت قطب نمای جهان اسلام و عرب به سوی قدس و مسجد الاقصی تنظیم نشود.

ابوواصل در گفت وگو با ایرنا، با تاکید بر ضرورت و اهمیت روز جهانی قدس در سرنوشت فلسطین و ملت آن گفت که مراسم امسال روز جهانی قدس در حالی برگزار می شود که صهیونیست ها درصدد افزایش حمله های بی سابقه علیه قدس شریف و مسجد مبارک الاقصی هستند.
عضو کمیته دفاع از آزادی ها در سرزمین های اشغالی 1948 خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مورد توجه و اهتمام گسترده کشورهای محور مقاومت و در راس آنها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد اما در کشورهای عربی که عهده دار مسئولیت نظارت و رسیدگی به امور قدس هستند خبری از برگزاری مراسم روز جهانی قدس به چشم نمی خورد.
وی تصریح کرد که رژیم سعودی بجای برگزاری مراسم روز جهانی قدس درصدد اجرای توطئه های خود علیه سوریه و یمن و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی به بهانه احیای به اصطلاح ابتکار عربی سال 2002 برای سازش با اسرائیل است.
ابوواصل با بیان اینکه « ادامه اختلاف و دو دستگی ها و کشت وکشتار در کشورهای عربی به نابودی قضیه فلسطین منجر می شود»، گفت: بسیار نگران کننده است که خیلی ازعرب ها به ویژه آل سعود، دیگر فلسطین و قدس را مساله محوری و در راس اولویت های خود به شمار نمی آورند و خطرناک تر از همه اینکه می خواهند با پایان دادن به نزاع عربی – اسرائیلی، روابط نزدیک با رژیم صهیونیستی را جایگزین آن کنند.
این فعال سیاسی فلسطینی افزود: امروز حوادث اخیر اروپا مانند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نگرانی هایی ایجاد کرده است زیرا فروپاشی اتحادیه اروپا ممکن است بر همبستگی اروپائی ها با ملت فلسطین تاثیر منفی داشته باشد بنابراین ما خواهان مشارکت گسترده در برنامه های روز جهانی قدس برای حمایت ازقضیه فلسطین و ملت و مقاومت آن هستیم.
وی خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس، مناسبتی بزرگ برای بسیج نیروها و حمایت از قدس شریف و مسجد الاقصی است بنابر این ما باید با برگزاری مراسم این روز همه توان خود را برای رویاروئی با رژیم صهیونیستی و نقشه ها و طمع ورزی های آن مانند یهودی سازی فلسطین یکپارچه کنیم.
ابوواصل تصریح کرد: همزمان با اقدامات تجاوزکارانه شهرک نشینان و صهیونیست های افراطی علیه قدس شریف و مسجد مبارک الاقصی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درصدد جلب موافقت بین المللی برای اعلام قدس به عنوان پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی است و روز جهانی قدس بهترین فرصت برای ناکام ساختن این گونه توطئه ها است.
خاورم*387*390*1324
کد N1323101

وبگردی