آفتاب
روز قدس؛روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم هند/فریاد آزادی قدس در دهلی نو طنین انداز شد

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم هند/فریاد آزادی قدس در دهلی نو طنین انداز شد

دهلی نو-ایرنا- مردم شهرهای مختلف هند در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با شرکت در راهپیمایی ضد صهیونیستی،فریاد آزاد قدس سردادند.

به گزارش ایرنا،شهرهای دهلی،بمبئی،حیدرآباد، علیگر، مظفرنگر، لکنو، جامو، کشمیر، کارگیل، سرینگر، چنای، میسور، بنگلور و پونا از جمله شهرهای هند بودند که تظاهرات و گردهمایی روز جهانی قدس در آنها چشمگیر گزارش شده است .
در راهپیمایی امسال شهرهای هند که بارزترین مشخصه آن وحدت بین اقشار و اقوام مختلف هندی بود، راهپیمایان با دردست داشتن پلاکاردها و دست نوشته هایی،فریادهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر امریکا سردادند.
راهپیمایان هندی همچنین با شعارهایی، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و فلسطین ابراز و اعلام کردند با تمام وجود از آنها پشتیبانی خواهند کرد.
راهپیمایی روز جهانی قدس در هندوستان در بیشتر ایالت های این کشور از میعادگاه های نماز جمعه آغاز شد و مسجد جامع دهلی یکی از عظیم ترین اجتماع ها را شاهد بود.
راهپیمایان در دهلی نو نیز حرکت خود را از خیابان 'جنترمنتر' محل برگزاری تظاهرات آغاز و تا نزدیکی پارلمان ادامه دادند.
راهپیمایان درحالیکه تصاویری از بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی را حمل می کردند، شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.
راهپیمایان هندی خواستار کاهش سطح روابط این کشور با رژیم صهیونیستی شدند.
در پایان این مراسم ،راهپیمایان با صدور بیانیه ای با محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار وحدت کشورهای اسلامی در برابر متجاوزان شدند.
در بخش دیگری از این بیانیه، راهپیمایان خواستار فشار سازمان های بین المللی برای ،پایان دادن به اشغال فلسطین شدند.
در ادامه این بیانیه، تظاهرکنندگان با محکوم کردن حمایت کشورهای غربی و امریکا از جنایت های رژیم اشغالگر قدس آمده است این کشورها در کشتار مردم فلسطین سهیم هستند.
دربخش دیگری از این بیانیه آمده است کشور بزرگ هند همواره درکنار مردم مظلوم فلسطین بوده است و از تغییر سیاست کشور در گسترش روابط با اسرائیل متاسف هستیم .
هندوستان با حدود 200 میلیون نفر مسلمان بعد از اندونزی بزرگترین کانون تجمع مسلمانان جهان است .
*آساق*1600
کد N1323096

وبگردی