آفتاب
روز قدس، روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین

همایش «قدس و امت اسلامی» در هرات افغانستان برگزار شد

همایش «قدس و امت اسلامی» در هرات افغانستان برگزار شد

کابل - ایرنا - همایش «قدس و امت اسلامی» روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس شریف در شهر هرات افغانستان واقع در غرب این کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سخنرانان این مراسم بار دیگر حمایت مردم مسلمان افغانستان را از فلسطینیان اعلام کردند و گفتند که این اقدام در شرایط کنونی جهان معاصر یک واجب دینی است.
«محمد ناصر ناهض» معاون اطلاعات و فرهنگ هرات در این مراسم گفت که قدس شریف تنها مفهوم یک محدوده جغرافیائی را نخواهد داشت و مسلمانان دنیا در قبال آزادی قبله اول خود مسئول هستند.
وی افزود، هر چه زمان پیش می رود با وجود در پیش گرفتن روند سازش برخی دولت ها با رژیم اسرائیل، انگیزه مسلمانان برای مبارزه با تجاوزات و اشغالگری های این رژیم بیشتر می شود.
«غلام صادقی» رئیس مرکز فرهنگی و انتشاراتی «آریا زمین» نیز روز قدس را روز همبستگی و قدرت‌نمایی مسلمانان در سراسر جهان دانست و گفت که مسلمانان وظیفه دارند تا با توطئه های رژیم صهیونیستی علیه اسلام و مسلمانان مقابله کنند.
وی، وحدت مسلمانان کشورهای جهان را بهترین رهیافت و رویکرد در برابر توطئه های ضد اسلامی آمریکا و رژیم صهیونستی دانست و افزود، نامگذاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) نیز با همین هدف صورت گرفته است.
مردم مسلمان دینا همزمان با روز جهانی قدس شریف در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با برپائی راهپیمائی های گسترده، سیاست های تجاوزکارانه رژیم اسرائیل را محکوم کردند و خواستار آزادی قدس شریف از چنگال این رژیم کودک کش شدند.
اساق**1610*شبس*1613
کد N1322979

وبگردی