آفتاب

شش کشته در حمله الشباب در نوار مرزی کنیا

شش کشته در حمله الشباب در نوار مرزی کنیا

تهران – ایرنا – « ژوزف بوینت» مقام ارشد پلیس کنیا از کشته شدن شش تن در حمله بامداد جمعه افراد مسلح به دو اتوبوس در نزدیکی شهر مرزی « الواک» در نوار مرزی کنیا و سومالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی، « ژوزف بوینت» مقام ارشد پلیس کنیا افزود: در این حمله مسلحانه دو تن دیگر مجروح شدند .
وی افزود: هنوز هویت دقیق کشته شدگان مشخص نشده است.
در همین خصوص و به گزارش خبرگزاری شینهوآ از مومباسا، پیشتر « معلم محمد» فرماندار استان مومباسا تاکید کرده بود: تمامی دستگاه های اطلاعاتی کشور برای مقابله با تهدیدات تروریستی الشباب که با هدف تحمیل تلفات بالا به کشور هستند، آمادگی کامل دارند.
«معلم محمد» فرماندار استان مومباسا تاکید کرد: نیروهای پلیس در تمامی مراکز پرازدحام کشور از جمله فرودگاه ها و مراکز خرید که می تواند مورد حمله احتمالی الشباب قرار گیرد، حضور فعال دارند.
در همین راستا و به گزارش روزنامه دیجیتال استاندارد چاپ کنیا، پیشتر و به دنبال انتشار اطلاعاتی از یک یادداشت داخلی مبنی بر اینکه 11 تروریست وابسته به گروه الشباب برای انجام حملات تروریستی آموزش دیده اند، تدابیر امنیتی در فرودگاه های کشور اتخاذ شده بود.
تروریست ها در پوشش مسافر و بیشتر در پروازهای محلی، اهداف تروریستی شان را دنبال می کنند.
پیشتر عضو ارشد پلیس کنیا تهدید گروه تروریستی الشباب را محتمل و ممکن خوانده بود.
گروه تروریستی الشباب که شاخه القاعده در سومالی به شمار می رود، در موارد زیادی ساختمان ها و هتل ها و نیروهای امنیتی را در پایتخت هدف قرار می دهد.
الشباب هنوز مناطق گسترده ای را در سومالی در کنترل دارد و تهدیدی برای امنیت این کشور و کشورهای همسایه از جمله کنیا به شمار می رود.
خاورم**9377**1144
کد N1322977

وبگردی