آفتاب

بشار اسد: دمشق خواهان اقدامات واقعی ضد تروریسم است نه نمادین

بشار اسد: دمشق خواهان اقدامات واقعی ضد تروریسم است نه نمادین

رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با شبکه اس بی اس استرالیا خواستار اقدامات واقعی ضد تروریسم از مجرای دولت سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بشار اسد در گفتگو با شبکه اس بی اس استرالیا گفت: الرقه از نظر استراتژیک مانند حلب و دمشق و هر شهر دیگری است و رسیدن به الرقه از نظر نظامی دشوار نیست.

وی افزود: سوریه از هر تلاشی برای مبارزه با تروریسم حمایت می کند اما این تلاشها باید واقعی باشد نه نمادین و نمایشی.این تلاشها باید از طریق دولت قانونی سوریه باشد.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد: هنگامی که روسیه و ایران از ملت سوریه حمایت می کنند در راستای ثبات است زیرا هرج و مرج در سوریه به وقوع دومینو وار حوادث در منطقه می انجامد و این بر کشورهای مجاور و ایران و روسیه و اروپا هم تاثیر گذار است.

بشار اسد بیان کرد: آتش بس همچنان برقرار است اما نباید فراموش کنیم که گروههای تروریستی این توافق را نقض می کنند و این حق ماست که واکنش نشان دهیم.

وی افزود: نشانه حل بحران در افق وجود دارد.راهکار روشن است.راه حل ساده اما در عین حال محال است.ساده از این جهت که با گفتگو میان سوری ها در روند سیاسی و مبارزه با تروریسم و تروریستهاست و دشوار از این جهت که که حامیان تروریستها اعم از غربی ها و کشورهای منطقه مانند ترکیه و عربستان و قطر حاضر به توقف کمکهای همه جانبه از تروریستها نیستند.اگر این حمایتها متوقف شود و گفتگوها درباره قانون اساسی و آینده سوریه و نظام سیاسی آن مشخص شروع شود راه حل نزدیک است و دور از دسترس نیست.

کد N1322958

وبگردی