آفتاب

هشدار سناتورهای آمریکایی درباره سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین

هشدار سناتورهای آمریکایی درباره سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین

تعدادی از سناتورهای آمریکایی با ارسال نامه ای به وزیر خارجه این کشور خواستار مداخله وی برای جلوگیری از سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین شدند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ای بی سی نیوز، در نامه سناتورهای آمریکایی به «جان کری» آمده است: ادامه سرکوب اعتراضات مردمی و جلوگیری از آزادی بیان در بحرین موجب افزایش سطح خشونت ها شده، امکان مداخله ایران در امور این کشور را افزایش داده و در نهایت موجب کاهش قدرت این متحد آمریکا در خلیج فارس می شود.

به گزارش مهر، در این نامه همچنین آمده است که جان کری باید شدیدا به حاکمان بحرین در مورد سررکوب اعتراضات مردمی هشدار بدهد.

اما «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص این نامه گفت: از این نامه مطلع هستم اما هنوز این نامه به وزارت خارجه نرسیده است.

رویترز نیز در خصوص این نامه می نویسد: هفت سناتور آمریکایی در نامه‌ای به جان کری، وزیر امور خارجه این کشور، از او خواسته‌اند تا حکومت بحرین را برای انجام اصلاحات سیاسی و اجتماعی با هدف پایان دادن به دخالت ایران در این کشور، تحت فشار بگذارد.

در این نامه آمده است که ایالات متحده باید برای درنظر گرفتن «پیامدهای مشخصی» مانند «تجدیدنظر در فروش جنگ‌افزار به بحرین در صورت ادامه سرکوب مخالفان» آماده باشد.

این نامه به امضای شش سناتور دموکرات و یک جمهوریخواه رسیده است.

در بخشی دیگر از نامه سناتورها به وزیر امور خارجه آمریکا آمده است: ناکامی بحرین در پاسخگویی به نارضایتی‌های مشروع شهروندانش، بافت اجتماعی این کشور را تضعیف و زمینه را برای سوءاستفاده بازیگران خارجی از وضعیت رو به وخامت» آن فراهم کرده است.

هفت سناتور ایالات متحده افزوده‌اند: در واقع ما معتقدیم که سرکوب شدید مخالفان سیاسی، ثبات کشور را تضعیف کرده و آن را در دستان ایران قرار می‌دهد.

۵۰۵۰

کد N1322855

وبگردی