آفتاب
اجمالی/ آیت الله خاتمی:

حضور ملت در راهپیمایی روز قدس،لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری است

حضور ملت در راهپیمایی روز قدس،لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مقام معظم رهبری برای حضور در راهپیمایی روز قدس فراخوان کرده و شما به نایب امام زمان لبیک گفته اید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام خاتمی خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته مصادف با آخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس، گفت: این راهپیمایی شما خوبان ۶ مبنای قرآن دارد.

وی ادامه داد: ما ضد ظالم هستیم و این وصیت مولای ما حضرت علی (ع) در ساعات پایانی عمرشان است. «كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً»

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: دومین مبنای قرآن این است که امت اسلام، امت واحده هستند. این امت یکپارچه است. چه عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.

وی گفت: یک سرزمینی از سرزمین های مسلمان ۶۷ سال است که زیر سلطه اشغالگران قرار دارد. یک امت هستیم و نمی توانیم درد آنها را احساس نکنیم و آوارگی آنها را نبینیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهارداشت: حضور ملت در راه پیمایی روز قدس این پیام را دارد که از دست ما کار اجرایی ساخته نیست اما با حضور در راه پیمایی اجازه نمی دهیم که موضوع فلسطین که موضوع بین المللی اسلامی است، فراموش شده و تبدیل به موضوع عربی شود.

حجت الاسلام خاتمی گفت: الان هم شما با حضور در راه پیمایی به دنیای اسلام گفتید که شما با حضور داعش در منطقه تلاش داشتید که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود اما ما نخواهیم گذاشت که آرمان فلسطین فراموش شود.

وی در تشریح سومین مبنای قرآنی حرکت ملت ایران گفت: نفرت از استکبار که در متن دین ما تعبیه شده است، یکی از مبانی حضور شما در این راه پیمایی بزرگ است. همه انبیاء بر این تاکید داشتند بندگی خدا، آری؛ رهبری طاغوت، هرگز.

وی اظهارداشت: به تعبیر مقام معظم رهبری، آمریکا طاغوت اعظم است و اسرائیل یک رژیم غاصب و صهیونیستی مولد نامشروع این دولت جبار است. بنابراین فریاد مرگ بر اسرائیل شما در متنش مرگ بر آمریکا را هم دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در تشریح چهارمین مبنای قرآنی راهپیمایی روز قدس، گفت: مومن باید در راه خدا با کسانی که دشمن خدا هستند بغض و نفرت داشته باشد. عنوان الغضب لله و عنوان تبری در همین راستا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: پنجمین مبنای قرآنی راهپیمایی امروز، بیعت با ولایت است. بنیانگزار اعلام روز جهانی قدس امام راحل عظیم الشان بوده است. مقام معظم رهبری هم تاکنون این روز را پاس داشته اند و انشاء الله امت ما به همراه این ولی آن را ادامه خواهند داد.

وی گفت: مقام معظم رهبری برای حضور در این راه پیمایی فراخوان کرده و شما به نایب امام زمان لبیک گفته اید.

حجت الاسلام خاتمی در تشریح ششمین مبنای قرآنی این حضور گفت: این راهپیمایی مصداق امر جامع است. امر جامع، امری است که حضور مسلمانان در آن ضرورت دارد. راه پیمایی روز قدس مصداق این امر است.

[p]ادامه دارد...

کد N1322809

وبگردی