آفتاب

ابتکار: حقایق باید به مردم گفته شود

ابتکار: حقایق باید به مردم گفته شود

رئیس سازمان محیط زیست گفت: ما هم روی این موضوع حساس هستیم و همه تلاش ما براین است که بتوانیم فضای صمیمانه و صحیحی را در این رابطه با مردم داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ معصومه ابتکار با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس درباره افشای فیش حقوقی برخی از مدیران دولتی اظهار کرد: ضابطه‌هایی در رابطه با حقوق مدیران در دولت مشخص شده است و این حقوق‌ها براساس شاخص‌های معینی تعیین شده است.

او ادامه داد: ما هم روی این موضوع حساس هستیم و همه تلاش ما براین است که بتوانیم فضای صمیمانه و صحیحی را در این رابطه با مردم داشته باشیم. حقایق باید به مردم گفته شود.

معاون رئیس جمهور درباره اقدامات لازم برای رفع الودگی هوای مناطق جنوب کشور گفت: آلودگی هوا مسائل مختلفی دارد یکی از این عوامل ناشی از ترکیبات نفتی مانند بنزین و مازت است.

او با بیان اینکه خوشبختانه از ابتدای دولت یازدهم چندین اقدام بسیار خوب برای بهبود کیفیت هوای شهر اهواز در نظرگرفته شده است؛ گفت: از جمله این اقدامات توزیع بنزین یورو 4 و حذف بنزین پتروشیمی که بسیار آلوده بود. مسئله بسیار مهم دیگر حذف مازت از چرخه نیروگاه رامین بود که باعث شد کیفیت هوای منطقه بهبود پیدا کند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: مسئله سوم احیای تالاب هورالعظیم است که تا قبل از دولت یازدهم به بهانه اجرای طرح های نفتی خشک شده بود و در حال حاضر تقریبا 60 درصد آن احیا و آبگیری شده و تالاب هورالعظیم وضعیت بسیار بهتری دارد و از این جهت به کیفیت آب و هوای کمک کرده و گرد و غبار کاهش پیدا کرده است.

معاون رئیس جمهور گفت: منابع خارجی گرد و غبار در عراق و عربستان است و دولت در این زمینه تمام تلاش خود را انجام داده است و تذکرات، مذاکرات لازم و همچنین پیگیری‌ها در سطح دو جانبه و در سطح بین‌المللی انجام شده است.

ابتکار درباره احیای دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: خوشبختانه برنامه‌های دولت درباره دریاچه ارومیه با پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و در حال حاضر دریاچه ارومیه ترازش یک متر نسبت به بدترین شرایطش در گذشته بهتر شده است یعنی الان مساحت دریاچه ارومیه پنج برابر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت دریاچه نسبتا خوب است و پیشرفت این طرح هم نسبتا قابل قبول ارزیابی می‌شود و این نشان می‌دهد که در این زمینه اقداماتی که در سه سال گذشته انجام شده است موفقیت آمیز بوده است.

کد N1322781

وبگردی