آفتاب

ارتش ترکیه عملیات هوایی خود را در شمال عراق افزایش داد

ارتش ترکیه عملیات هوایی خود را در شمال عراق افزایش داد

آنکارا – ایرنا – جنگنده های نیروی هوایی ارتش ترکیه روز گذشته طی دو عملیات جداگانه مناطقی از شمال عراق را بمباران کردند. جنگنده های ترکیه همچنین مناطق کوهستانی در استان کردنشین دیاربکر در جنوب شرق این کشور را نیز هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا، به نقل از گزارش روز جمعه شبکه خبر تلویزیون دولتی ترکیه حاکیست، جنگنده های نیروی هوایی این کشور روز پنجشنه به دنبال دریافت اطلاعات لحظه ای از تحرکات عناصر پ.ک.ک در شمال عراق، منطقه هفتنین را ساعت 9.05 دقیقه ( 10.35 به وقت تهران ) روز گذشته مورد حمله قرار دادند. این عملیات 10 دقیقه به طول انجامید.
جنگنده های ترکیه همچنین روز گذشته در عملیات دومی که به دنبال دریافت اطلاعات لحظه ای در ساعت 12.04 ( 13.34 به وقت تهران ) انجام شد و تا ساعت 13.31 ( 15.01 به وقت تهران ) ادامه یافت، شش هدف متعلق به پ.ک.ک را از بین بردند.
اطلاعات لحظه ای توسط پهبادهای این کشور که همواره در فضای شمال عراق و نواحی مرزی ترکیه با عراق در حال پرواز هستند، تامین می شود.
به گزارش شبکه خبر تلویزیون دولتی ترکیه جنگنده های نیروی هوایی ترکیه عصر روز گذشته نیز مناطق کوهستانی شهر لیجه از توابع استان کردنشین دیاربکر را بمباران کردند.
عملیات ترکیه در شمال عراق در دوره اخیر که درگیری ها در مناطق شهری بین نیروهای دولتی و پ.ک.ک کاهش یافته و گفته می شود نیروهای پ.ک.ک دوباره به نبرد سنتی خود در مناطق کوهستانی روی آورده اند، شدت گرفته که این موضوع اعتراض های بغداد را به دنبال داشته است.
در هفته های اخیر جنگنده های ترکیه تقریبا هر روز در شمال عراق عملیات دارند.
ترکیه تاکید کرده است که این عملیات تا پاکسازی پ.ک.ک ادامه خواهد یافت.
خاورم**2011**1144
کد N1322714

وبگردی