آفتاب

گروه چهارجانبه خاورمیانه: تل آویو باید شهرک سازی و منع توسعه فلسطین را متوقف کند

گروه چهارجانبه خاورمیانه: تل آویو باید شهرک سازی و منع توسعه فلسطین را متوقف کند

تهران – ایرنا – گروه چهارجانبه خاورمیانه، شامل آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل با انتشار پیش نویس یک گزارش، از رژیم صهیونیستی خواستند شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را متوقف کند و از مانع تراشی در راه توسعه فلسطین دست بکشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این پیش نویس تاکید شده است که سیاست های تل آویو، 'امکان پذیریِ راه حل دو کشور مستقل را کاهش می دهد.'
در بخشی از این گزارش آمده است: سیاست های رژیم صهیونیستی در کنار سخنان برخی وزیران اسرائیلی مبنی بر اینکه یک کشور فلسطینی هرگز نباید تشکیل شود، پرسش هایی جدی درباره اهداف درازمدت تل آویو ایجاد می کند.
'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پیش از انتخاباتِ مارس 2015 گفته بود که کشور فلسطین در دوران نخست وزیری او تشکیل نخواهد شد.
'نیکلای ملادنوف' فرستاده سازمان ملل در امور خاورمیانه، روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل را در جریان گزارش گروه چهارجانبه گذاشت و اعلام کرد که پیش نویس گزارش برای بررسی نهایی در اختیار اعضای گروه است و احتمالا روز جمعه منتشر خواهد شد.
در این پیش نویس آمده است که رژیم اشغالگر قدس، حدود 70 درصد از منطقه C را تصاحب کرده است. منطقه C به تنهایی 60 درصد از کل اراضی اشغالی در کرانه باختری را شامل می شود.
این گزارش یادآور شده است که 'دست کم 570 هزار اسرائیلی' در شهرک های صهیونیست نشین زندگی می کنند.
سازمان ملل متحد و بیشتر کشورهای جهان، ساخت شهرک های صهیونیست نشین در اراضی فلسطینی را غیرقانونی می دانند.
اروپام**9163**1144
کد N1322536

وبگردی