آفتاب
روز قدس ؛ روز دفاع از مردم مظلوم فلسطین

دبیر مجمع العلماء مالزی: روز قدس پاسخی برای رهایی از ظلم و ستم و بی عدالتی است

دبیر مجمع العلماء مالزی: روز قدس پاسخی برای رهایی از ظلم و ستم و بی عدالتی است

کوالالامپور – ایرنا – دبیر مجمع العلماء مالزی روز جمعه گفت که روز قدس بیان مخالفت و رد اشغال بیت المقدس و پاسخی برای رهایی از ظلم و ستم و بی عدالتی است. امام خمینی (ره) می خواست این روز به نمادی برای آزادی و رهایی مظلومان از استعمار در سراسر جهان تبدیل شود.

'عبدالغنی شمس الدین' دبیر مجمع العلماء مالزی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تصریح کرد: روز قدس زمانی است که امت اسلامی همه متحد و منسجم در سراسر جهان علیه مستکبرین و اشغالگران به پا می خیرند و با حضور میلیونی خود از ارزش های اسلامی دفاع می کنند.
وی با این عنوان که حمایت و دفاع از قدس به مسلمانان و کشورهای اسلامی محدود نمی شود و فراتر از آن به اروپا و سراسر جهان نیز گسترش یافته است، تاکید کرد که دفاع از بیت المقدس، دفاع از خانه و کرامت آزادی است.
به گفته این اندیشمند مالزیایی، روز قدس، روز بررسی حساب خود و مرحله ارزیابی و ایستادگی در مقابل مستکبران است. رهایی از دست اشغالگران یک امر تصادفی نیست و نیازمند فداکاری و بسیج گسترده مردم است، زیرا، دشمن سازمان یافته است و ضمن بسیج نیروهای خود از طرف قدرت های بین المللی به ویژه آمریکا حمایت می شود.
وی در ادامه گفت: به رغم اینکه مردم فلسطین تلاش زیادی کرده اند و شهید داده اند، اما این مبارزات تاکنون به طور قطع منجر به دستیابی به اهداف آنها نشده و از اینرو کشورهای اسلامی باید با حمایت و کمک به ملت مظلوم فلسطین، آنها را تا زمان تحقق آرمان فلسطین همراهی کنند.
'عبدالغنی شمس الدین' در پایان با تاکید بر ضرورت سازماندهی برای مبارزه به منظور آزادی قدس، گفت: ما با دشمنی مواجه هستیم که صفوف خود را سازماندهی کرده و قابلیت های خود را به کار گرفته است تا هرگونه تلاش از سوی مسلمانان را از طریق روش های مختلف خنثی سازد.
آساق**241**1611
کد N1322342

وبگردی