آفتاب

گرامیداشت روز قدس در سفارت ایران در الجزایر

گرامیداشت روز قدس در سفارت ایران در الجزایر

الجزیره- ایرنا- شرکت کنندگان در مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس در سفارت ایران در الجزایر اعلام کردند که ابتکار امام خمینی(ره) در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، همچون دمیدن روح در کالبد گروه های مقاومت فلسطینی و اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش ایرنا؛ در مراسمی که پنجشنبه شب به همین مناسبت در سفارت ایران در الجزایر برگزار شد، تعدادی از شخصیت های سیاسی و اجرایی الجزایر از جمله «عبدالله غلام الله» وزیر اسبق امور دینی الجزایر، شماری از روسای احزاب سیاسی، نمایندگان مجلس، سفرای کشورهای اسلامی و در صدر آنان «لؤی عیسی» سفیر فلسطین و برخی شخصیت های فرهنگی و رسانه ای حضور داشتند.
رضا عامری سفیر ایران در الجزایر طی سخنانی خاطرنشان کرد که اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) در زمانی صورت گرفت که یاس و نومیدی بر مسلمانان حاکم بود.
وی گفت: اعلام روز قدس، باردیگر روح مقاومت را در امت اسلامی دمید و به نیروهای مخلص و مقاوم در فلسطین کمک کرد تا به تلاش های آزادیبخش و سیاسی خود برای پس گرفتن سرزمین های غصب شده، ادامه دهند.
عامری تاکید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همان آغاز پیروزی، مسئله فلسطین را در صدر اولویت های سیاسی خود قرار داده است.
سفیر ایران، ملت فلسطین و نیروهای مقاومت و قهرمان و شجاع فلسطینی را به خاطر جهاد، صبر و بردباری و تحمل مشکلات در برابر دشمن صهیونیستی با وجود همه نوع حمایت های استکباری از آن، ستود.
وی همچنین خواستار وحدت و یکپارچگی گروه های فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی شد و آن را بهترین راه برای دستیابی به خواسته های ملت فلسطین دانست.
جمال عبدالسلام رئیس حزب «الجزائر الجدیده» نیز اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) و تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی در تهران به سفارت فلسطین را اقدامی بسیار مهم برشمرد.
وی با بیان اینکه اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) پیام های مهمی به همراه دارد افزود: همان گونه که کعبه قبله دینی مسلمانان است، فلسطین نیز قبله سیاسی و انقلابی است.
جمال بن عبدالسلام از ایران، الجزایر و سوریه به عنوان مثلث پایداری و حمایت از ملت فلسطین یاد کرد و گفت: سوریه نیز هم اکنون بهای ایستادگی و حمایت خود از مقاومت فلسطین را می پردازد.
شبد**1480** 3404
کد N1322303

وبگردی