آفتاب

قانونگذاران آمریکایی خواستار مقابله با نقض حقوق بشر در بحرین شدند

قانونگذاران آمریکایی خواستار مقابله با نقض حقوق بشر در بحرین شدند

نیویورک-ایرنا- هفت سناتور آمریکایی در نامه ای به جان کری وزیر خارجه این کشور ضمن ابراز نگرانی از نقض حقوق بشر در بحرین، خواستار فشارهای بیشتر واشنگتن بر منامه به منظور انجام اصلاحات سیاسی و اجتماعی در این کشور شدند.

به گزارش ایرنا، شش سناتور دموکرات و یک سناتور جمهوریخواه این کشور روز پنجشنبه در نامه ای خطاب به جان کری وزیر خارجه آمریکا نوشتند که در صورت ادامه سخت گیری ها و فشارهای دولت بحرین بر مخالفان سیاسی، واشنگتن باید خود را آماده اقداماتی از قبیل قطع فروش سلاح به این کشور کند.
سناتورهای مذکور در ادامه نوشته اند که بی توجهی دولت بحرین به نارضایتی های مردم، بافت اجتماعی این کشور را با خطر از هم پاشیدگی روبرو کرده است.
این قانونگذاران برخوردهای خشونت آمیز دولت بحرین با مخالفان سیاسی را عامل بخطر افتادن ثبات این کشور دانسته و در این خصوص ابراز نگرانی شدیدی کرده اند.
این نامه که به ابتکار سناتور دموکرات و جوان آمریکایی کریس مورفی تهیه شده علاوه بر مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا به امضا پنج سناتور دموکرات دیگر بنام های باب کیسی، پتریک لیهی، ران وایدن کریس کوونز و تیم کین رسیده است.
سناتورهای آمریکایی در این نامه از وزیر خارجه آمریکا خواسته اند تا اطلاعات بیشتری را در خصوص رویکرد های دولت اوباما با سران کشور بحرین و تدابیر مورد نظر او برای وارد آوردن فشار بر رهبران منامه در اختیار آن ها و مردم آمریکا بگذارد.
شبد*4 *541* 1528* 3404
کد N1322240

وبگردی