آفتاب
رئیس مجمع اسلامی اهل البیت لندن:

روز جهانی قدس نشانگر غیرت مسلمانان در قبال حقوق مظلومان است

روز جهانی قدس نشانگر غیرت مسلمانان در قبال حقوق مظلومان است

لندن - ایرنا - حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی رئیس مجمع اسلامی اهل البیت لندن ضمن دعوت از مسلمانان برای شرکت در روز جهانی قدس تاکید کرد: تظاهرات روز قدس نمایشی از غیرت مسلمانان در قبال حقوق مظلومان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین موسوی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: روز قدس توجه مسلمانان را به یکی از مهمترین مسائل که همان اشغال غیر قانونی بیت المقدس و سرزمین مردم فلسطین از سوی دشمنان اسلام است، جلب می کند.
وی با بیان اینکه «مسلمانان باید حقوق از دست رفته شان را به هر روشی که می توانند مطالبه کنند» افزود: این مهم است که حقی را که از دست داده ایم فراموش نکنیم، چون در غیر این صورت این کار ما به نفع دشمنان اسلام تمام می شود.
این فعال دینی افزود: مسلمانان در روز جهانی قدس به نسل های آتی و جهانیان یادآوری کنند که ما هرگز حق از دست رفته مان را فراموش نخواهیم کرد.
موسوی گفت: این مهم است که مسلمانان دست کم سالی یک بار یاد قدس را زنده نگه دارند و این سنت را تا آزادی کامل بیت المقدس به نسل آینده منتقل کنند.
وی با بیان اینکه مسلمانان روز قدس را از حضرت امام خمینی (ره) دارند، افزود: ایشان به درستی این روز را در تقویم اسلام مورد توجه قرار دادند تا مسلمانان گردهم جمع شده و هویت شان را به یاد بیاورند.
رئیس مجمع اسلامی اهل البیت لندن تصریح کرد: تظاهرات روز قدس نمایشی از غیرت مسلمانان است که به جهانیان نشان می دهند که هرگز از حقوق خود نخواهند گذشت.
راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن قرار است یکشنبه سوم جولای با حضور آزادیخواهان، گروه های مدافع حقوق بشر، فعالان سیاسی، مسلمانان، یهودیان، مسیحیان و عدالت خواهان برگزار شود.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته تظاهرات روز قدس در لندن از برابر ساختمان 'بی بی سی' شروع و به سفارت آمریکا ختم می شود.
به گفته مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس، 'موشه واشوسکی» یکی از فعالان برجسته یهودی و شخصیت های برجسته جامعه یهودیان علیه رژیم صهیونیستی قرار است در مراسم روز قدس در لندن در حمایت از مردم فلسطین سخنانی را ایراد کند.
اروپام**4**ن**1552
کد N1322182

وبگردی