آفتاب

یونیسف: خشونت های جاری در عراق 20 درصد از کودکان این کشور را قربانی کرده است

یونیسف: خشونت های جاری در عراق 20 درصد از کودکان این کشور را قربانی کرده است

نیویورک- ایرنا- سازمان جهانی یونیسف اعلام کرد: با تداوم خشونت و درگیری در عراق سه میلیون و 600 هزار کودک این کشور با خطراتی نظیر خشونت های جنسی، آدم ربایی، شرکت اجباری در نبردها و مرگ و مجروحیت روبرو هستند.

به گزارش ایرنا، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری امروز (پنجشنبه) به نقل از گزارش تازه صندوق کودکان سازمان ملل «یونیسف» گفت که در حال حاضر سه میلیون و 600 هزار نفر از کودکان عراقی با خطرات گوناگونی از قبیل تجاوز، خشونت های جنسی، ربوده شدن، اجبار به شر کت در جبهه های نبرد از سوی گروه های مسلح و مرگ و مجروحیت روبرو هستند.
سخنگوی بان کی مون به نقل از همین نهاد افزود که با ادامه خشونت و درگیری های یک سال و نیم گذشته، یک میلیون و 300 هزار نفر دیگر بر شمار این کودکان افزوده شده و هم اکنون از هر 5 کودک عراقی یک کودک در معرض اینگونه خطرات قرار دارد.
بر همین اساس، بیش از 4 میلیون و 700 هزار کودک عراقی یا نزدیک به یک سوم از مجموع کودکان این کشور که خانواده های آنها بدنبال درگیری های فلوجه و موصل در شرایط فاجعه آمیزی زندگی می کنند، به کمک های انساندوستانه نیاز فوری و مبرم دارند.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل بر همین اساس شمار کودکان عراقی را که در فاصله دو سال و نیم گذشته ربوده شده اند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست را یک هزار و496 نفر اعلام کرد.
شبد**4-541**1953** 3404
کد N1322181

وبگردی