آفتاب
همزمان با احتمال کاهش نرخ بهره بین بانکی توسط بانک مرکزی انگلیس؛

شاخص سهام بورس لندن به رغم سقوط بهای نفت خام دریای برنت افزایش یافت

شاخص سهام بورس لندن به رغم سقوط بهای نفت خام دریای برنت افزایش یافت

لندن - ایرنا - شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، در پایان معاملات روز پنجشنبه، به رغم سقوط مجدد قیمت نفت خام برنت دریای شمال و ارزش پوند، به دلیل احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس، مجددا افزایش یافت .

به گزارش ایرنا ، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در روز پنجشنبه ، با افزایش 2.27 درصدی مواجه شد.
شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 144 واحد افزایش، به 6 هزار 504 واحد رسید.
شاخص سهام بورس فوتسی 250 لندن نیز با افزایش 1.68 درصدی مواجه بود و با 268 واحد افزایش به 16 هزار و 271 واحد رسید.
افزایش شاخص سهام بورس لندن پس از آن صورت گرفت که مارک کارنی رییس بانک مرکزی انگلیس در نشست خبری ضمن اشاره به راهبرد هایش برای مقابله با آثار مخرب مالی برگزیت گفت که احتمالا نرخ بهره بین بانکی کاهش خواهد یافت.
در حال حاضر نرخ بهره بین بانکی در انگلیس 0.5 درصد است که احتمالا ممکن است در ماه جولای آینده به حد صفر برسد .
در همین حال شاخص سایر بورس های اروپایی نیز، روز پنجشنبه روند افزایشی داشتند.
در پایان معاملات روز پنجشنبه ، ارزش شاخص سهام 'دکس 'در بازار بورس فرانکفورت آلمان 0.71 درصد، شاخص سهام 'کک چهل' در بازار بورس فرانسه یک درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» .0.75 درصد افزایش یافتند.
سخنان مارک کارنی رییس بانک مرکزی انگلیس اگرچه سبب افزایش شاخص سهام در بورس لندن شد اما کاهش ارزش پوند را به دنبال داشت..
پوند در پایان معاملات در بازار مبادلات ارزی، در برابر دلار آمریکا با 1.55 درصد کاهش، در مقابل 1.3242 دلار و همچنین با 0.91 درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل 1.1981 یورو معامله شد.
در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، روز پنجشنبه در بازار لندن، با حدود 88 سنت کاهش ( 1.7 درصد) به 49.37 دلار رسید.
به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز پنجشنبه با 1.13 دلار کاهش ( 2.3درصد) به 48.75 دلار رسید.
به گفته تحلیل گران، کاهش 2 درصدی نفت خام در بازار جهانی ناشی از بازگشت تولید نفت خام نیجریه و کانادا به وضعیت سابق بوده است.
مردم انگلستان در همه پرسی روز پنجشنبه 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) با 51.9 درصد رای موافق در برابر 48.1 درصد رای مخالف به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند و از آن هنگام بازار های مالی و نفتی جهان دستخوش نوسان بوده است..
اروپام**4**1552
کد N1322138

وبگردی