آفتاب

جهاد و دفاع تا استقرار یک دولت ملی و فرافرقه‌ای در سرزمین‌های اشغالی حق ملت فلسطین است

جهاد و دفاع تا استقرار یک دولت ملی و فرافرقه‌ای در سرزمین‌های اشغالی حق ملت فلسطین است

حزب کارگزاران سازندگی ایران در بیانیه‌ای از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فرا می رسد و بار دیگر در سراسر جهان اسلام، زخم فلسطین بر پیکر اهل قبله تازه می‌شود. شهری که در همه ادیان ابراهیمی ، مقدس و محترم است و اولین قبله گاه مسلمانان بوده و در سراسر سال‌های اقتدار و اتحاد اسلام مامن و معبد مشترک پیروان همه ادیان الهی بود، سالیان دراز است که زیر سم اسبان اقلیتی اقتدارگرا و بنیادگرا در دین یهود؛  صهیونیستها -لگد مال میشود.

ظهور اسرائیل به عنوان یک رژیم برساخته قدرت‌های بیرون از منطقه و برآمده از ترور و شکل گرفته بر اساس تبعیض نژادی تناقض بزرگ دنیای مدرن با ادعاهای دموکراتیک بنیانگذاران جهان جدید است. صهیونیسم مانند همه ایدیولوژی‌های سیاسی جدید ماهیتی تمامیت خواهانه دارد و این تناقض در نهایت به صورت طبیعی به فروپاشی رژیم اسراییل منتهی خواهد شد و سرزمین فلسطین را به سوی میهن مشترک ادیان ابراهیمی از یهود و نصارا و مسلمان بدل خواهد ساخت و مردم سالاری را بر اقتدارگرایی و میهن دوستی و انسان دوستی را بر نژاد پرستی و فرقه سالاری چیره خواهد کرد.

تحولات منطقه و آتش اختلافی که بنیادگرایی داعش بر دامن خاورمیانه افکنده نباید مسلمانان معتدل شیعه و سنی را از وحدت کلمه بر سر مساله فلسطین دور کند. درک عقلانی از اسلام چه در میان پیروان اهل بیت و چه در میان اهل سنت، ما را به اتحادی راهبردی بر سر مساله فلسطین هدایت میکند تا نشان دهد فرقه انحرافی داعش تا چه اندازه با فهم نادرست از دین ، مسایل اساسی جهان اسلام را واگذارده و با تغافل از مساله نمادین فلسطین انرژی جهان اسلام را در راه انحرافی خویش مصروف می کند. اتحاد بر سر مساله اسلامی و انسانی قدس، پاسخی روشن به فتنه انگیزی فرقه‌هایی چون داعش هم هست که در منطقه برادر کشی راه انداخته‌اند.

ما کارگزاران سازندگی ایران همپای دیگر ایرانیان و مسلمانان به نام آزادی و ایمان و مدارا از جنبش رهایی قدس، که دفاعی مشروع در برابر تجاوز و تعدی  و نهضتی مبتنی بر اخلاق الهی و حقوق طبیعی انسانهاست حمایت می کنیم و در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنیم. سیاست خارجی ما تداوم سیاست داخلی ماست و همان اندازه که از صلح و آزادی برای ایران دفاع می‌کنیم از صلح و آزادی در همه جای جهان حمایت می‌کنیم و برای رسیدن به صلحی پایدار و شرافتمندانه بر حق دفاع ملت فلسطین تاکید می کنیم.  

حمایت معنوی و سیاسی از نهضت فلسطین و تاکید بر مبارزه مدنی و اجتماعی با صهیونیسم و دفاع مشروع در برابر تجاوز و قطع  دخالت بیگانگان در خاورمیانه اساس این استراتژی است. تنها راه پایان بحران فلسطین به نظر ما تاکید بر سیاست اصولی برپایی رفراندوم ملی و فراگیر با حضور همه ساکنان سرزمینهای اشغالی و تبعیدیان به زور نفی بلد شده این سرزمین و استقرار یک دولت ملی و فرافرقه ای در این کشور است  و تا استیفای این حق، جهاد و دفاع حق مسلم ملت فلسطین است.

از این حیث مشارکت در راهپیمایی روز قدس حمایت از مشروعیت این نهضت و تاکید بر بنیان و ماهیت انسانی و مدنی این حرکت است که خداوند هر ملتی را حاکم بر سرنوشت خویش قرار داده است. امروز و تا روز آزادی، هر روز، روز قدس میعادگاه دفاع از حاکمیت ملتها بر سرنوشت خویش است.»

کد N1322117

وبگردی