آفتاب
اندیشمندان هندی:

حمایت از مظلومان فلسطینی وظیفه تمامی آزادیخواهان جهان است

حمایت از مظلومان فلسطینی وظیفه تمامی آزادیخواهان جهان است

دهلی نو-ایرنا- شماری از اندیشمندان و پیروان ادیان مختلف هندی ،جلوگیری از ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را وظیفه تمامی آزادیخواهان جهان ازهر دین و آئینی دانستند .

به گزارش ایرنا،این افراد که در همایش 'روز قدس و اتحاد بین مسلمین ' در اوان غالب دهلی نو شرکت کرده بودند،با اشاره به افزایش خشونت ضهیونیست ها ،علیه زنان ،کودکان و افراد سالخورده ،خواستار پایان دادن به سکوت سازمان های حقوق بشری شدند.
به گفته این افراد،روز قدس که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی برای زنده نگه داشتن موضوع فلسطین نامگذاری شده فرصت مناسبی برای وحدت جهان اسلام و آزایخوهان جهان است .
مولانا جاوید قاسمی عضو جمعیت علمای هند در این همایش،در سخنانی با اشاره به اهمیت بین المقدس به عنوان قبله نخست مسلمانان جهان اظهار کرد مسلمانان با اتحاد خود می توانند این مشکل بزرگ جهان اسلام را حل کنند.
وی خاطرنشان کرد حمایت از مظلومان فلسطینی و جلوگیری از جنایت های رژیم صهیونیستی وظیفه همه مسلمانان جهان است
عضو جمعیت علمای هند با محکوم کردن سکوت امریکا و کشورهای غربی در برابر کشتار مردم بی دفاع فلسطین خاطرنشان کرد این کشورها با مسلح کردن و پشتیبانی از این رژیم غاصب در جنایات آن سهیم هستند.
'مولانا ضیاء قاسمی ' نایب رئیس جمعیت علمای هند نیز دراین همایش ، تفرقه بین مسلمانان را مهمترین مشکل جهان اسلام دانست و تصریح کرد دشمنان اسلام با دامن زدن به تفرقه برای تضعیف هرچه بیشتر مسلمانان تلاش می کنند.
وی خاطرنشان کرد همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید برای آزادی قدس بپاخیزند.
مولانا سید جلال حیدر یکی از فعالان اجتماعی هند گفت که بیش از 50 سال است که با حمایت کشورهای غربی رژیم صهیونیستی به کشتار مردم بی گناه مشغول است .
وی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره ) بعنوان روز قدس خاطرنشان کرد این اقدام بنیانگذار جمهوری اسلامی نور امیدی را در دل مردم فلسطین ایجاد کرد.
'رامش پاسی 'یکی از فعالان اجتماعی هندو نیز گفت همه آزادیخواهان جهان اعم از مسلمان ،هندو و پیروان دیگر ادیان خواستار پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین هستند.
وی افزود:حمله به زنان ،کودکان و افراد ناتوان و تخریب خانه هایشان دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.
همایش 'روز قدس و اتحاد بین مسلمین' بعد ازظهر پنجشنبه باحضور علما و کارشناسان شیعه ،سنی و پیروان آئین هندو در آستانه روز جهانی قدس در اوان غالب دهلی نو برگزار شد.
*آساق*1600
کد N1322095

وبگردی