آفتاب

شبکه «طلوع نیوز» شمار تلفات انفجارهای کابل را 50 تن اعلام کرد

شبکه «طلوع نیوز» شمار تلفات انفجارهای کابل را 50 تن اعلام کرد

کابل - ایرنا - شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» افغانستان به نقل از برخی مقام های نظامی گزارش داد که در دو انفجار انتحاری روز پنجشنبه کابل 50 تن از نیروهای پلیس کشته و بیش از 80 تن دیگر آنان زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، این شبکه خبری پربیننده افغانستان عصر پنجشنبه افزود که سه خودرو در شهرستان «پغمان» در غرب کابل در شرایطی هدف حمله انتحاری مخالفان مسلح قرار گرفته که دست کم 40 تن از نیروهای پلیس سوار هر کدام از این اتوبوس ها بودند.
این افسران به تازگی از مرکز آموزش نظامی افغانستان در استان میدان وردک فارغ التحصیل شده بودند که در شاهراه کابل - قندهار مورد حمله قرار گرفتند.
وزارت کشور افغانستان شمار کشته شده های این انفجارهای انتحاری را 30 کشته و 58 زخمی اعلام کرده است.
گروه طالبان مسئولیت این حمله خونین به نیروهای پلیس افغانستان را برعهده گرفته است.
«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، حمله تروریستی امروز به نیروهای حامل فارغ التحصیلان مرکز آموزشی پلیس میدان وردک در شهر کابل را جنایت علیه بشریت دانست و به وزارت کشور دستور داد تا چگونگی تصمیم گیری در باره انتقال آنان را بررسی و در صورت بروز هرگونه سهل انگاری در این زمینه، اقدامات قانونی در این زمینه صورت گیرد.
رئیس جمهوری افغانستان در پیام خود افزوده است که «در ماه مبارک رمضان که مسلمانان سرگرم عبادت هستند، طالبان با کشتار مردم و ایجاد رعب و وحشت مرتکب عمل نابخشودنی می شوند.»
اشرف غنی گفته است که این جنایت وحشیانه طالبان، نشانه شکست آنان در میدان های نبرد است و آنان با این جنایت، قساوت و بی رحمی خویش را بیشتر از پیش به نمایش گذاشتند.
وی، از علما و مردم در سراسر افغانستان خواست تا فردا در نماز جمعه برای قربانیان این حادثه دردناک دعا کنند و صدای خود علیه جنایات ضدبشری تروریستی وحشیانه را از طریق منابر مساجد بلند کنند.
اساق**1610** 3404
کد N1321981

وبگردی