آفتاب
مسئول برگزاری نمایشگاه قدس در هرات:

امام خمینی (ره) بیشترین تلاش را برای رهایی فلسطین انجام داد

امام خمینی (ره) بیشترین تلاش را برای رهایی فلسطین انجام داد

حجت الاسلام «مهدی علیزاده» گفت: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار روز جهانی قدس بیشترین تلاش را در عرصه آزادی فلسطین از چنگال رژیم اسرائیل انجام داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «جمهور»، در آستانه روز جهانی قدس در ولایت هرات، نمایشگاه عکسی زیر نام «یاوران قدس شریف» برگزار شد.

مسئولان برپایی این نمایشگاه می گویند که هدف اصلی از این اقدام، نمایش پیام قدس و جنایت هایی است که رژیم غاصب اسرائیل بر ضد مسلمانان انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی علیزاده»، مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: این برنامه فرهنگی در منطقه «جبرئیل» هرات به منظور رشد آگاهی مردم و فریاد آزادسازی قدس برگزار شده است.

به گفته وی، قدس شریف، بعنوان قبله اول مسلمین و نقطه وحدت امت اسلامی، دارای اهمیت فراوانی است و تنها شماری از کشورهای اسلامی به معنای واحد از آن حمایت می کنند.

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار روز جهانی قدس، بیشترین تلاش را در عرصه آزادی فلسطین از چنگال رژیم اسرائیل انجام داده و نیاز است تا این سنت پاک اسلامی، همچنان ادامه یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که این نمایشگاه با ۵۰ قطعه عکس که حاکی از جنایت های اسرائیلی ها در فلسطین می باشد، به مدت یک روز برپا خواهد شد.

از سوی دیگر مولوی «سیداحمد آخوندزاده»، رئیس شورای اخوت اسلامی ولایت هرات که در افتتاح این نمایشگاه حضور داشت گفت: حمایت و دفاع از مردم فلسطین، وظیفه اساسی هر مسلمانی می باشد و بدون در نظر گرفتن کشور و یا منطقه ای، باید روز جهانی قدس تجلیل و به صورت با شکوهی گرامی داشته شود.

وی در ادامه یادآوری کرد: مسلمانان به عنوان یک پیکره واحد، نمی توانند نسبت به قدس و مردم مظلوم فلسطین بی تفاوت باشند.

گفتنی است که همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ولایت هرات شاهد برنامه های متنوعی در حمایت از مردم فلسطین و روز جهانی قدس است.

کد N1321979

وبگردی