آفتاب

جامعه روحانیت مبارز از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد

جامعه روحانیت مبارز از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد

جامعه روحانیت مبارز با انتشار بیانیه‌ای از مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

به گزارش ایلنا متن بیانیه جامعه روحانیت مبارز به مناسبت روز جهانی قدس به شرح زیر است:

«وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ رُسُلًا إِلَی قَوْمِهِمْ فَجَاءُوهُمْ بِالْبَیِّنَاتِ فَانْتَقَمْنَا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ

ملت انقلابی ایران!

سال ها از حادثه شوم، جانسوز و نفرتبار تشکیل دولت صهیونیستی اسرائیل و غصب قبله نخست امت اسلام می گذرد. استکبار ستمگر جهانی، طراح و برنامه ریز این ظلم آشکار، صهیونیسم خونریز، عامل بین المللی آن و نااهلان مسلمان نما نیز آتش بیاران معرکه این بی عدالتی خونین هستند. امت مظلوم اسلام، در میان سستی و بی اعتنایی حاکمانی که فقط نام مسلمانی را بر خود دارند، سال‌هاست شاهد قربانی شدن عزیزان خود است. مسلمانان پاک نهاد، در این سال های پرفراز و نشیب، در کوران این غم جانکاه، از یک سو با استکبار جهانی وارد نبردی نابرابر شده اند و از سوی دیگر از سکوت منادیان همیشه خاموش حقوق بشر نالیده اند و از بی خبری و خیانت برخی حکمرانان اسلامی افسوس خورده اند.

انقلاب اسلامی ایران، که نماد تحقق حاکمیت حق و جلوه گاه استقلال خواهی و حق طلبی ملتی آگاه و مومن است، از آغاز پیروزی تا کنون، قدس عزیز را پاره تن خود دانسته و از همه حرکت های آزادیخواهانه ضد صهیونیستی، جانانه، دفاع کرده است.

امروزه صف بندی مسلمانان مظلوم در دفاع از قدس و مرزبندی آنان با دشمنان، مرهون حق خواهی و اسرائیل ستیزی ملت ایران است. آمریکا و همراهانش در یک طرف و مظلومان و مستضعفان در طرف مقابل ایستاده اند. انقلاب اسلامی همچنان به عنوان یک ایده قدرتمند و مستقل در دفاع از عدالت طلبی و آزادیخواهی، الهام بخش و نیروی باطنی همه حق طلبان بوده است. راه امام خمینی (ره) که روز قدس را روز اسلام و روز رسول الله (ص) نامید و تداوم شکوهمندانه آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم مسلمان ایران، بی‌گمان الگوی هر مسلمان آگاه، آزاده و علاقه مند به قدس شریف است. تاریخ نهضت های اسامی نشان می دهدکه مهمترین مانع بر سر راه منافع بدخواهان، آرمان اندیشی و وحدت اهل اسلام بوده است.

فرمان الهی "وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا" نیز درس دفاع از مظلوم است که اسلام به انسان می‌دهد. با این وجود و در این گیرودار نابرابر و خونین، جهل سیاسی برخی حاکمان مسلمان در طول تاریخ و حاکمان نابخرد عربستان و ترکیه در روزگار ما براستی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آشتی با رژیم کودک کش صهیونستی با کدام معیار انسانی و دینی می خواند؟ این به اصطلاح مسلمانان، اینک به سربازان بی جیره و مواجب استکبار بدل شده اند و گویا نمی دانند با این عملکرد، در آتش این فجایع ضد انسانی می دمند. پیام جهان اسلام در روز قدس به امثال این دولت ها این است که دهن کجی به مسلمانان را متوقف کنند و عاقبت شوم" وَمَنْ کَفَرَ فَأُمَتِّعُهُ قَلِیلًا ثُمَّ أَضْطَرُّهُ إِلَی عَذَابِ النَّارِ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ" را برای خود رقم نزنند.

جامعه روحانیت مبارز به عنوان قطره ای از اقیانوس بی کران ملت عزتمند ایران اسلامی، مردم آگاه را به مشارکت در "نمایش بی نظیر اقتدار و آگاهی در راهپیمایی روز قدس" فرا می‌خواند. ایرانیان مؤمن، بی تردید به عنوان پیشگامان نهضت صهیونیسم ستیزی، مدافع این خطه در سنگر اول خواهند بود و با همه وجود از آرمان های بلند امام خمینی (ره) و خلف صالحشان حمایت خواهند کرد.

خداوندا به تبرک و تقدس این ماه، برای امت اسلام، بهروزی و پیروزی مقدر کن و عنایان خاصه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از ما دریغ مکن. اللَهُمَّ اجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیرًا»

کد N1321920

وبگردی