آفتاب

پاکستان هنوز به دریافت جنگنده های اف-16 از پاکستان امیدوار است

پاکستان هنوز به دریافت جنگنده های اف-16 از پاکستان امیدوار است

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری روز پنجشنبه اعلام کرد که هنوز هم امکان مذاکره با آمریکایی ها درباره فروش جنگنده های اف-16 به پاکستان با تامین مالی آمریکا وجود دارد.

'نفیس زکریا' گفت که به زودی 'جان مک کین' یکی از نمایندگان ارشد سنای آمریکا به اسلام آباد سفر خواهد کرد و انجام یک سری گفت و گوهای راهبردی میان پاکستان و آمریکا از جمله موضوع جنگنده های اف-16 در این سفر مطرح خواهد شد.
حدود سه ماه پیش آمریکا با فروش هشت فروند جنگنده اف-16 به پاکستان از طریق تامین اعتبار این هواپیما ها مخالفت کرد و اعلام کرد که پاکستان اگر خواهان خریداری این جنگنده ها است، باید تمام مبلغ 700 میلیون دلار این قرارداد را خودش بپردازند. قبل از این ،قرار بود آمریکا 430 میلیون دلار از این رقم را در قالب حمایت مالی برای پاکستان تامین کند.
این سخنگو همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر پیوستن هند به رژیم کنترل فناوری موشکی(MTCR) و خارج ماندن پاکستان از این رژیم گفت: پاکستان نیز در زمان مناسب ، اقدامات لازم را برای عضویت در رژیم کنترل فناوری موشکی انجام خواهد داد.
هند به تازگی به عنوان سی و پنجمین عضو رژیم کنترل فناوری موشکی برگزیده شده است.
نفیس زکریا همچنین درباره مسائل موجود میان هند و پاکستان تاکید کرد که گفت و گو بهترین راحل این اختلافات است.
این سخنگو همچنین اعلام کرد که سفرای پاکستان در کشورهای مختلف ماه آینده بنا به دستور نواز شریف، در اسلام آباد حضور می یابند تا در کنفرانسی با موضوع سیاست خارجی پاکستان شرکت کنند.
آساق**1723
کد N1321861

وبگردی