آفتاب
وزیر تجارت پاکستان:

«برگزیت» تاثیر زود هنگامی بر صادرات پاکستان نمی گذارد

«برگزیت» تاثیر زود هنگامی بر صادرات پاکستان نمی گذارد

«خرم دستگیر خان» گفت: خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیری زود هنگامی بر صادرات پاکستان به کشورهای اتحادیه اروپا نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، «خرم دستگیر خان» وزیر تجارت پاکستان گفت: موضوع «برگزیت» و خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا تاثیری زود هنگامی بر صادرات این کشور به کشورهای اروپایی نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: پاکستان با خارج شدن انگلیس یکی از دوستان خود را در برنامه «جی اس پی پلس» (Generalised System Of Preferences Plus) برای صادرات تولیدات خود به کشورهای اروپایی از دست داد.

پاکستان در ژانویه ۲۰۱۴ میلادی  توانست عنوان «جی اس پی پلس» را به خود اختصاص دهد و این عنوان تا ۱۰ سال آینده نیز اعتبار خواهد داشت. طبق این برنامه انگلیس و آلمان از مهمترین کشورهای مقصد برای صدور تولیدات پاکستان به شمار می رفتند.

پس از آنکه پاکستان توانست طبق برنامه «جی اس پی پلس» تولیدات خود را به کشورهای اروپایی صادر کند صادرات این کشور به میزان ۲۲ افزایش یافت.

دولت پاکستان برای احیای «جی اس پی پلس» رایزنی هایی را با کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام داده است تا بلکه بتواند تولیدات خود را به این کشورها صادر نمایند.

پس از انجام همه پرسی در انگلیس و خارج شدن این کشور از اتحادیه اروپا بازارهای اروپایی دستخوش تغییرات ناگهانی شد و بورس لندن خسارت زیادی را متحمل شد.

کد N1321823

وبگردی