آفتاب

اعلام همبستگی آلمان با ترکیه در مبارزه علیه تروریسم

اعلام همبستگی آلمان با ترکیه در مبارزه علیه تروریسم

برلین - ایرنا - سخنگوی دولت آلمان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور شب گذشته در پی تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با ابراز همدردی با وی، بر همبستگی آلمان با این کشور در مبارزه علیه تروریسم تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، به گفته روز پنجشنبه اشتفن زایبرت محور اصلی این گفت و گوی تلفنی مبارزه با تروریسم بود.
در این بیانیه آمده است : هر دو طرف درباره اینکه مقابله با تهدید تروریسم فقط به طور مشترک می تواند کارساز باشد، اتفاق نظر داشتند.
صدر اعظم مرکل بار دیگر تاکید کرد که آلمان در مبارزه علیه تروریسم در کنار ترکیه می ایستد.
زایبرت همچنین حملات تروریستی را ضد انسانیت خواند و به شدت آن را محکوم و بار دیگر غم و اندوه خودش را در خصوص حمله تروریستی به فرودگاه آتاترک اعلام کرد.
پیشتر نیز فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان، در یک بیانیه ای که در وزارت خارجه این کشور منتشر شد، اعلام کرد : من از خبر استانبول شوکه شدم. پس زمینه این موضوع روشن نیست، اما همه چیز نشان می دهد که تروریست ها دوباره دست به حمله به ترکیه زدند. ما در کنار خانواده قربانیان ایستاده ایم و با آنها ابراز همدردی می کنیم.
فرودگاه آتاترک استانبول سه شنبه شب با سه انفجار انتحاری مواجه شد که براساس اعلام مسئولان ترکیه، 41 نفر در این انفجارها کشته و بیش از 160 تن زخمی شدند که حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.
شبد**اروپام**456**441**9122**3404
کد N1321813

وبگردی