آفتاب
سایه «برگزیت» بر سر حزب کارگر انگلستان؛

آمادگی وزیر سابق دولت سایه برای رقابت با «کوربین»

آمادگی وزیر سابق دولت سایه برای رقابت با «کوربین»

مخالفت با رهبری «جرمی کوربین» بر حزب کارگر انگلستان به دنبال اعلام آمادگی برخی از وزرای سابق دولت سایه برای جانشینی وی، وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «آنجلا ایگل» از وزرای سابق دولت سایه که چند روز پیش در اقدامی جمعی به همراه نیمی از روسای اپوزیسیون از سمت خود استعفا داد، به دنبال رقابت با «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلستان است.

ناگفته نماند که این هفته اعضای اپوزیسیون پارلمان انگلستان به کوربین رای عدم اعتماد دادند حال آنکه وی کناره گیری از رهبری حزب کارگر را مصداق خیانت به آرمان های حزبی تعریف کرد.

کوربین که همواره به دیده ترید به عضویت انگلستان در اتحادیه اروپا نگاه می کرد در همه پرسی اخیر بنا به خواسته هم حزبی هایش به نفع ماندن در اتحادیه تبلیغ کرد. به همین دلیل پس از اعلام نتیجه نهایی به نفع جدایی طلبان، اعضای برجسته حزب کارگر وی را به عدم رغبت و تلاش کافی برای قانع کردن طرفدارانش به ماندن در اتحادیه، متهم کردند.

خانم ایگل تا پایان امروز پنجشنبه تصمیم نهایی خود را برای رقابت با کوربین اعلام می کند. علاوه بر وی، «اُون اسیمت» یکی دیگر از اعضای سابق دولت سایه نیز از احتمال نامزدی برای رهبری حزب کارگر سخن گفته است.

کد N1321806

وبگردی