آفتاب

پلیس مالزی سروزیر مخالف یک ایالت را با اتهام فساد مالی دستگیر کرد

پلیس مالزی سروزیر مخالف یک ایالت را با اتهام فساد مالی دستگیر کرد

کوالالامپور – ایرنا – 'لیم گوآن انگ' سروزیر ایالت 'پینانگ' و فرزند 'لیم کیت سیانگ' رهبر حزب اقدام دموکراتیک که از مخالفان دولت مالزی محسوب می شود، به اتهام فساد مالی بازداشت شد.

به گزارش ایرنا، 'لیم گوآن انگ' سروزیر ایالت 'پینانگ' که رسوایی مالی مرتبط با 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود، اکنون خود مورد اتهام واقع شده است.
دولت مالزی در حالی سروزیر ایالت پینانگ را متهم به فساد مالی کرده که فساد گسترده چند صد میلیون دلاری علیه شخص نخست وزیر تاکنون به نتیجه روشنی دست نیافته است.
براساس گزارش روز پنجشنبه رسانه های محلی، 'گوبیند سینگ دئو' وکیل 'لیم گوآن انگ' اعلام کرد این سروزیر متهم به سوء استفاده از قدرت و خرید خانه ای در ایالت پینانگ زیر ارزش بازار است.
به گفته وکیل سروزیر ایالت پینانگ که اکنون با وثیقه آزاد شده است، در صورت اثبات این اتهام، وی به 20 سال زندان محکوم می شود.
'لیم گوآن انگ' این خانه را سال گذشته به ارزش دو میلیون و 800 هزار رینگیت (700 هزار دلار) خریداری کرده بود و اکنون هم وی و هم فروشنده به دلیل تحقیقات بیشتر زیر ذره بین کمیسیون مبارزه با فساد مالی این کشور قرار گرفته اند.
به نوشته روز پنجشنبه تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، رهبران مخالف دولت مالزی دستگیری سر وزیر ایالت پینانگ از سوی کمیسیون مبارزه با فساد را نشان استانداردهای دوگانه در این کشور دانسته و اعلام کردند که تاکنون حتی یک نفر هم به اتهام ناپدید شدن میلیاردها دلار از شرکت توسعه مالزی واحد (وان.ام.دی.بی) دستگیر نشده است.
'لیم کیت سیانگ' رهبر حزب اقدام دموکراتیک مالزی نیز گفت که پیگرد قانونی پسرش تنها چند روز پس از آن انجام شد که دو نفر از مقامات ارشد کمیسیون مبارزه با فساد این کشور از مناصب خود کنار گذاشته شدند.
وی همچنین این اقدام را تلاشی برای تخریب ائتلاف مخالفان دولت عنوان کرد که پس از جدایی حزب پاس تاکنون فراز و نشیب های گوناگونی را طی کرده است.
آساق**241**1611
کد N1321752

وبگردی