آفتاب

شورای امنیت ملی افغانستان، پاکستان را متهم به حمایت از داعش کرد

شورای امنیت ملی افغانستان، پاکستان را متهم به حمایت از داعش کرد

«محمد حنیف اتمر» گفت: اعضای گروه تروریستی داعش از پاکستان وارد افغانستان می شوند و دارای اسناد شناسایی پاکستانی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری «افق»، «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان، در نشست خبری در جلال آباد اعلام کرد: اعضای گروه تروریستی داعش از پاکستان آمده و اکثر آنها دارای اسناد شناسایی پاکستانی هستند.

مشاور امنیت ملی افغانستان در سفر به ننگرهار به شهر «کوت» که میدان مبارزه میان نیروهای داعش و نیروهای امنیتی افغانستان است، سفر کرد.

وی در این سفر در دیدار با مسئولان محلی، گفت: نیروهای امنیتی افغانستان انتقام خون نظامیان این کشور را خواهند گرفت و حملات هوایی و زمینی بر علیه داعش را افزایش می دهند.

وی در ادامه افزود: شمار اعضای داعش از هزاران نفر به صدها نفر کاهش یافته که این امر نشان می دهد شمار زیادی از این جنگجویان نابود شده و یا پا به فرار گذاشته اند.

ولایت ننگرهار از جمله مناطقی است که داعش از آن به عنوان پایگاه عملیاتی خود استفاده می کند. تاکنون در مورد شمار افراد این گروه در افغانستان اطلاعات موثقی در دست نیست اما برخی مقام های روسی شمار این جنگجویان را شش هزار نفر اعلام کرده اند.

شهر کوت در ننگرهار در روزهای گذشته شاهد جنگ های شدیدی میان نیروهای داعش و نظامیان افغانستانی بوده است که در این درگیری ها، شماری از دو طرف کشته و زخمی شده اند.

براساس برخی گزارش ها، داعشی ها ده ها خانه را در روستاهای این منطقه آتش زده و اهالی آن مجبور به فرار شده اند.

با این حال حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی افغانستان با مقصر خواندن پاکستان و تایید حمایت اسلام آباد از این گروه، گفته  است که خط مرزی «دیوراند» قابل مذاکره با پاکستان نیست.

به گفته وی، کسی در افغانستان پیدا نمی شود که در مورد این خط مرزی با پاکستانی ها گفتگو کند.  ‌

کد N1321647

وبگردی