آفتاب

بان کی مون: طرف های سازش، اراده سیاسی ندارند

بان کی مون: طرف های سازش، اراده سیاسی ندارند

تهران – ایرنا – دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به «همایش بین المللی پشتیبانی از صلح اسرائیل و فلسطین» که طی دیروز و امروز (چهارشنبه و پنجشنبه) در ژنو در حال برگزاری است، گفت: کمبود اراده سیاسی، مانع از دستیابی به صلح میان دو طرف شده است.

به گزارش تارنمای سازمان ملل متحد، دبیرکل این سازمان در پیام خود با اشاره به سفر دو روزه اش به سرزمین های اشغالی، نوشت: در طول سفر، من به رهبران هر دو طرف، ضرورت اقدام فوری برای بازگرداندن امید به آینده ای صلح آمیز را یادآوری کردم و بر راهکار تاسیس دو کشور به عنوان تنها راه پاسخ به آرزوهای دو ملت، پای فشردم.
در بخشی از این پیام که توسط «مایکل مولر» مدیرکل دفتر سازمان ملل در ژنو خوانده شد، آمده است: کمبودی که در مسیر موفقیت رایزنی میان اسرائیل و فلسطین دیده می شود، «اراده سیاسی» است.
دبیرکل سازمان ملل در این پیام، همچنین به گسترش شهرک سازی صهیونیست ها در کرانه باختری و بخش های شرقی بیت المقدس اشاره کرد و آن را باعث کاهش اعتماد و ایجاد تهدید برای تاسیس یک کشور فلسطینی دانست.
با کی مون از سوی دیگر، از طرف فلسطینی هم خواست تا به روشنی و با قدرت موضع خود را در مقابل آنچه وی «خشونت و آشوب انگیزی» نامید، اعلام کند.
وی در این پیام نوشت «سازمان ملل به پشتیبانی از یک راه حلِ رایزنی شده، عادلانه، جامع و پایدار که مبتنی بر تشکیل دو کشور برای مردم اسرائیل و فلسطین باشد، پیابند خواهد ماند.»
در این همایش دوروزه که توسط کمیسیون حقوق فلسطینیان سازمان ملل برگزار می شود، رایزنان سیاسی در فرآیند سازش، و کارشناسان سازمان ملل، فلسطین و رژیم صهیونیستی و نیز جمعی از دانشگاهیان حضور خواهند داشت.
اروپام**9163**1663**
کد N1321574

وبگردی