آفتاب
صنایع گردشگری روسیه:

احتمال از سرگیری اعزام گردشگران روس به ترکیه وجود دارد

احتمال از سرگیری اعزام گردشگران روس به ترکیه وجود دارد

ایجاد شرایط مناسب و تضمین امنیت به ترکیه اجازه می دهد که ظرف مدت یک هفته پس از تصمیم مسکو به رفع موانع قانونی، پذیرای موج گردشگران روسی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، عادی سازی رابطه  آنکارا – مسکو که از یک هفته پیش آغاز شده را می توان بهانه از سرگیری اعزام گردشگران روس به سواحل ترکیه به شمار آورد.

ارسال نامه تاسف «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از بابت سقوط جنگنده سخو – ۲۴ روسیه، گفتگوی تلفنی وی با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی  و در نهایت تصمیم دو رئیس جمهور به دیدار با یکدیگر که از سوی وزارت امور خارجه ترکیه اعلام شد، حاکی از آب شدن یخ های بی اعتمادی است که از هفت ماه پیش به این سو فضای رابطه آنکارا – مسکو را زمستانی کرده است.

در همین راستا، طبق اعلان «ایرینا تیورینا» سخنگوی اتحادیه صنعت گردشگری روسیه، اولین گردشگران روس ظرف یک هفته پس از لغو موانع قانونی اخیر، اجازه سفر به ترکیه را خواهند داشت.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که روند اعطای مجوز به خطوط هواپیمایی ملی کوتاه بوده و ظرف حداکثر یک ماه پروازهای چارتر به مقصد ترکیه از سر گرفته شود.

تیورینا اطمینان خاطر داد که ترکیه همه تلاش خود را در زمینه تضمین امنیت اماکن تفریحی خود به خرج خواهد داد. وی در این رابطه گفت: ترکیه دشواری زیادی را برای این تامین امنیت متحمل خواهد شد. البته آنها چاره دیگری هم ندارند چرا که این کشور بدون صنعت توریسم از بین می رود.

اعلام تمایل مسکو برای رفع موانع سفر تفریحی به ترکیه در حالی صورت می گیرد که دو روز پیش فرودگاه بین المللی «آتاتورک» استانبول صحنه انفجارهای خونینی بود که جان ۴۲  نفر از جمله ۱۳ مسافر خارجی را گرفت.

کد N1321554

وبگردی